Skip to main content

INI PERKARA YANG SELALU MENGGANGGU WANITA

Assalamualaikum..



Kita share gambar saja lah hari ni..Daripada gambar2 dibawah ni saya percaya ada ramai wanita yang mengalami perkara yang sama..Ini bukan cerita bohong.Hahhah..Kadang-kadang mereka (ok..bukan mereka tapi kita..) suka  risau dan terlalu memikirkan perkara-perkara yang kecil tapi kesan nya bukan apa sangat pun..hahahah...

Tapi kadang-kadang kita akan rasa ianya ok tapi sebenarnya tak ok pun..hahahah..Kalau tak paham apa yang saya tulis ni jomkita tengok gambar.. sumber dari: Casandra


Tersekat diskala 3 tu benda biasa la ..tapi kami orang perempuan tak pernah jangka ianya akan berlalku pada masa itu..hahhahaah


Ok..benda ni bukan jadi kadang2 tapi selalu..saya tak pernah puas hati dengan eyeliner yang saya pakai.Pakai lepas tu lap semula sebab tak cantik..Dah baca menggantikan eye shadow bila dia jadi terlalu tebal..hahahaha.



Selalu.....hahahha,,,dalam galeri phone tu sampai berpuluh2 gambar snap..lepas tu tapis2 tinggal 2 je..heheheheh..Dah semua nya nampak tak cantik..masa pose tu memang yakin dah gambar akan jadi cantik..rupa-rupanya tak...

Part ni paling sedih..Lepas sapu pewarna kuku memang berhati2 sangat..Tak bergerak pun..nak kencing pun tahan je..Tapi tu la..benda nak jadi dia nak terkena jugak..aih..memang hangin la..

kan??kan??diaorang selalu buat macam tu...sebab tu saya lebih suka selfie je..hahahah




Stress tau kalau dapat kawan macam ni..Kurus sampai tinggal tulang pun nak mengaku gemuk..Peminat merata2 tapi dia dok kata juga "tak de siapa suka i.." ..
korang yang perempuan pun mesti tak faham dengan perempuan macam ni..kan??

Ok..jangan tipu..semua perempuan perangai macam ni...

hahahaahha

sekian..



Comments

  1. Hahahaha...
    Manusia dicipta dengan perasa yang tidak pernah cukup dengan apa yang dia ada..
    Ingat..
    Bahagian..bukan dengan apa yang kita miliki
    TAPI..
    Sikap kita trhadap apa yang kita milik..

    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    ReplyDelete
  2. Sentiasa ada rasa tidak puas hati apa saja heh..heh..mesti nk komplen

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …