Skip to main content

INI DIA CIRI-CIRI LELAKI YANG MATANG

Assalamualaikum...

Dah nak berubah tahun ni tertanya2 juga dalam diri sendiri ni sudah matang kah saya?Bagi seorang wanita tak ada istilah matang dalam diri kami.Sebenarnya kami lebih suka jadi tak matang.Tapi dalam keadaan tertentu kami terpaksa berpura-pura menjadi matang,...kahkahkah...Ini Betul tau ..bukan saya saja-saja nak kata macam ni.



Sebab itu lah impian ramai wanita dalam memilih pasangan ialah nak kan lelaki yang matang.Lelaki yang matang membuatkan wanita rasa lebih selamat untuk berlindung.Ni kalau dah kahwin pun kita yang kena jaga dia lebih macam jaga anak cemana..kan??hahahah..

Ok..jom kita semak 8 ciri lelaki yang matang..

Lelaki Yang Matang Tidak Mengkritik penampilan orang lain




"kenapa muka banyak jerawat"
"baju merah tak kena la dengan badan you.."
"Saya tak suka la badan gemuk awak ni..tolong kuruskan.."

Jika lelaki tersebut betul-betul matang dia akan menyintai dan menerima seseorang dalam hidup nya itu tanpa ada syarat. Dia juga tak kan merendah-rendah kan penampilan kita .Kenapa?sebab dia nak jaga pandangan dan persepsi orang lain pada dia.Dia tak mahu dilabel sebagai itu dan ini jadi dia juga tak kan lakukan perkara sebegitu pada orang lain.

Lelaki Yang Matang Tidak Mengganggu Privasi Orang Lain




Hubungan cinta atau persahabatan yang sihat adalah hubungan yang tidak disertakan dengan rasa tertekan dan penuh terkurung seolah-oleh kita didalam penjara. Memang dalam cinta dan persahabatan tiada apa yang patut dirahsiakan.namun menjadi kesalahan jika lelaki tersebut seolah-olah mengganggu dalam setiap perkara yang kita letak kan sebagai "peribadi"

Lelaki Yang Matang Tidak Akan Lari Dari Masalah




Seorang lelaki yang matang tahu dan bijak dalam menyelesaikan masalah keluarga , sahabat, cinta dan dirinya sendiri .Dia tidak akan berkurung dalam bilik dan membiarkan masalah yang mengejarnya hilang begitu sahaja.Dia akan berdepan dan membantu untuk menyelesaikan  masalah tersebut .

Lelaki Yang Matang Tidak Akan Menunjukkan Emosi nya Yang Terganggu Pada Orang Lain




Sebagai seorang yang matang mengawal kesabaran adalah salah satu perkara paling utama.. Apabila di kritik dia bijak mengawal emosi . Dia tahu bahawa jika dia tidak sabar keadaan  akan menjadi lebih buruk lagi.

Lelaki Yang Matang Adalah lelaki yang Memikirkan Masa Depan




Seorang lelaki yang matang tidak akan menghabiskan wang nya hanya semata-mata untuk makan malam di restoran mewah.Dia tidak akan menjadikan "biar papa asal bergaya " sebagai prinsip hidup.Ada banyak perkara yang difikirkan dalam hidup mereka.. cinta kemudian perkahwinan, anak-anak dan pelaburan masa depan.


Lelaki Yang Matang Ialah lelaki Yang tidak Menyingkirkan sahabat demi kekasih dan sebaliknya.




Kebanyakan lelaki suka kan wanita yang tidak ikut campur dalam urusan nya dengan kawan-kawan.Namun jika lelaki tersebut adalah lelaki yang matang dia akan mengatur masa demi kedua-duanya.Sahabat dan cinta.Dia tidak akan menjadikan salah satu pihak terabai dan berkecil hati.


Lelaki yang Matang ialah Lelaki yang Menjaga Ibunya Dengan Baik




Bagaimana dia melayan ibu nya begitu lah dia akan melayan kita.Pernah dengar kata-kata ini.Ianya benar sama sekali.Dia merasakan menjaga kedua ibu bapanya adalah perkara yang paling penting.Apabila kita berkahwin dengan lelaki seperti ini , kita  juga harus ikut serta mengutamakan ibu bapa nya dan secara tak langsung dia juga akan melakukan sedemikian kepada kita dan ibu bapa kita.

Lelaki Yang Matang Adalah lelaki yang Menghormati Wanita Dan Tidak Akan Menyakiti Fizikal Dan Mental Orang Lain 




Sebanyak mana pun rasa cinta dan sayangnya kita pada lelaki, jangan sesekali membiarkan keganasan mental dan fizikal membelenggu hidup kita. Jika ada rakan lelaki atau kekasih kita yang menyakiti kita segera lakukan sesuatu. Lelaki yang matang tidak akan memperlakukan perkara yang buruk pada orang lain terutamanya untuk wanita yang dicintainya.


Mesti ada yang tertanya-tanya wujud ke lelaki yang macam ni??hahha..Ada....banyak...Cuma kita sebagai wanita pun kena la sabar.,Kadang-kadang sikap orang perempuan ni juga yang buatkan lelaki jadi tak waras dan tak matang.. Kalau kita nak kan yang baik dah tentu kita pun kena jadi baik.Betul tak??

sekian...
.


Comments

  1. bkn mudah dpt lelaki yg matang.. acah acah byk. hahah

    ReplyDelete
  2. laki yang matang bukanlah yang jenis selfish. tak ramai dah laki matang zaman sekarang ni, tapi dorang masih wujud lagi..hee

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …