Skip to main content

GAMBAR-GAMBAR INI AKAN BUAT ANDA LEBIH SAYANGKAN PEKERJAAN ANDA

Assalamualaikum..

Korang suka tak dengan kerja korang??kalau suka buat cara suka..hahahaha..Jangan pagi2 sampai tempat kerja merungut kerja banyak..masuk jam 10 dah hilang ..Minum kopi katanya..Lama pulak tu..sebab dalam perjalanan nak balik opis tu boleh pulak nampak kedai eksesori keta tu ada sportrim baru, singgah dulu jamu2 mata, survey2 harga, tak pun nampak satu butik tu ada tudung patern baru pulak..erm..mana tak satu jam keluar minum..kan??hahahha..jangan marah..

Meh tengok penduduk serata dunia ni yang kerja-kerja diaorang sangat mencabar sampaikan tak sempat kot nak singgah minum kopi, jamu mata tengok shawl kat butik atau singgah daiso beli selipar .
















Setiap perkerjaan tu ada susahnya...Dah nama pun kerja.Kalau kerja tu mudah macam ABC tak de la bos kita tu upah pekerja..Dia pun boleh buat sorang..hehehkan??kan??

Jadi pada yang dah ada kerja tu jaga la periuk nasi korang tu baik2..jangan sebab sikap sendiri korang akan hilang pekerjaan korang.Bukan senang nak dapat kerja sekarang ni..Kerja memang banyak tapi tinggal sanggup dengan tak je untuk korang buat..

sekian..

Comments

  1. Itula kan, klau dah ada pekerjaan bagus tu jga elok2..saya syg pekerjaan saya

    ReplyDelete
  2. Allah!! Mencabar sungguh kerja mereka..

    ReplyDelete
  3. Kena bersyukur...diaorang punya kerja tarung nyawa tu.

    ReplyDelete
  4. betul tu..walaupun kena mengadap kerenah bos yang entah apa-apa, tapi kena bersyukur ada kerja yang decent berbanding diorang dalam gambar-gambar ni

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …