Skip to main content

EPISOD AKHIR DRAMA 7 HARI MENCINTAIKU

Assalamualaikum...




Tak pernah-pernah layan drama jam 7 petang, hari ni disebabkan episod akhir drama 7 Hari Mencintaiku jadi kita tunggu jugak la nak tengok drama paling popular tahun 2016 ni.Tak nak la jadi orang yang tertinggal.hahhaha..Drama ni ramai pengikutnya dan menjadi trending setiap hari.Drama lakonan Siti Saleha, dan Syukri Yahya.

Untuk episod akhir ni macam-macam ramalan dari pengikut setia drama ni yang saya baca di facebook.Ada yang kata Mia meninggal dan ada yang kata Mia akan muncul sebagai kejutan untuk Khuzair, dan tak ada apa dalam kotak cincin tu.Bagi yang dah baca novel 7 Hari mencintaiku mungkin dah boleh baca jalan cerita untuk episod akhir 7 Hari mencintaiku.Tapi siapa tahu pengarah nak buat kelainan sikit.Tapi tunggu je la..Kalau ending tak sama macam dalam novel, jangan kena kecam sudah la..ahhaah

Eh!!korang yang tak follow drama ni jangan nak buat muka blur ye.hahahah..Saya pun baru tengok semalam.hahhaha..Itu pun saya dah boleh tahu jalan cerita dari mula .hebat tak saya??Tapi dengan bantuan rakan-rakan facebook la jugak..Diaorang update drama ni setiap hari tau.

Kalau tengok kat Instagram pun ramai yang muat naik selingan-selingan drama 7 hari mencintaiku ..lepas ni harap2 ada banyak lagi drama yang menggunakan pelakon-pelakon hebat macam ni.Jangan asyik muka baru je tapi belakon entah kemana.Habis drama terus tenggelam..kan??

sekian..




Comments

  1. Tengah layan.. hehehe..
    Saya pun baru minggu nie tgk..

    ReplyDelete
  2. Tengah layan.. hehehe..
    Saya pun baru minggu nie tgk..

    ReplyDelete
  3. ramai yang kata cerita ni best..saya pun antara yang ketinggalan jugak.haha

    ReplyDelete
  4. aida tgk few last episod tau.
    last weekend, on utube, tgk semula dari episod 1 - 28.
    sukses la seharian depan tv layan citer ni sambil balut buku anak2.
    ok la.
    aida suka sebab dlm citer ni tak highlight org kaya raya.
    citer ni dari kaya raya jadi bankrup. dok kampung.
    org kaya yg suka joli sampai hancur kan famili sendiri.

    nice.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …