Tuesday, 6 December 2016

19 BARANGAN DI DALAM RUMAH YANG ADA TARIKH LUPUT TAPI KITA TAK TAHU

Assalamualaikum...



Kebanyakan dari kita sayang sangat nak buang barang-barang dalam rumah selagi barang-barang tu tak rosak. Ada yang mampu bertahan sampai 10 tahun barangan dalam rumah dia... Pernah dengar tak orang kata "saya punya bantal busuk ni dah berusia 25 tahun.." tudia..lama tu...Jangan tak tahu sebenarnya ada barang-barang dalam rumah kita ni ada tarikh luput nya walaupun dari mata kasar kita barang tu masih elok. Salah satu barang nya ialah bantal.Nak tahu apa lagi barang yang ada tarikh luput selain bantal?jom kita tengok....








 ok..sekarang cer fikir2 dalam senarai kat atas ni berapa lama dah barang2 tu kita guna dan kita simpan.??kalau dah terlepas tarikh luput tu buang je la. Beli baru..:)

sekian..

6 comments:

  1. TOWEL TAK PERNAH BUANG MELAINKAN DAH KOYAK RABAK OR DAH BURUK SGT BUAT KAIN BURUK.HAHAHA

    ReplyDelete
  2. Katil tak ada tarikh luput ke.

    ReplyDelete
  3. Sbnrnya byk lgi yg brg2 kat umah ni yg blh thn lma jika d guna dgn cermat kan

    ReplyDelete
  4. Banyak rupanya yang ada expired date nie..
    Kena check balik kat rumah AM nanti..

    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    ReplyDelete
  5. SELIPER SELAGI XPUTUS MMG XGANTI..

    ReplyDelete
  6. Sabun mandi buku tu selalu terbeli tapi tak pakai..buang je lah nanti ehehe

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();