Skip to main content

TUDUNG LABUH AYSILA : DARI TREND KINI JADI KEWAJIBAN

Assalamualaikum...

Kalau orang kata berhijab itu hanya satu trend saya tak kisah pun sebab ianya trend yang sangat baik..Yang di tuntut dalam islam.Mana tahu lama kelamaan trend berhijab itu menjadi satu kemestian pada diri si pemakai...Berhijab ni sebenarnya tak timbul pun isu niat ke, isu trend ke..Yang penting tutup aurat..Sekarang ni saya perasan dah ramai yang suka pakai tudung yang labuh.Yang menutup dada sepenuhnya.Trend jugak ke tu??Tak kisah la trend ke apa..Tudung labuh yang saya nak kenalkan ni  sebenarnya bidangnya besar.Sebab tu ianya labuh tapi kalau nak gayakan nya supaya tak labuh sangat pun boleh je cuma nanti tak ikut trend la pulak..heheh..Tudung Asyila ni memang cantik dan boleh membuatkan wanita yang mengenakan nya nampak manis dan sopan..



TUDUNG AYSILA : BIDANG 60 COTTON



Tudung labuh Asyila ni berukuran 55 inci x 55 inci.Ianya dibuat dari fabrik soft cotton Turki yang memang kita tahu fabrik jenis ni sangat lembut tapi ianya mudah di bentuk..Paling best sekali fabrik ni sejuk dan dan ringan .memang kalau setakat nak  basuh dan jemur tu tak sampai 2,3 jam dah kering.



Warna dan corak nya juga nampak mewah.Sesuai digayakan untuk majlis-majlis besar.Tak la nampak macam tudung murah..macam tudung budak-budak tu..ahahha..Walaupun harganya murah tapi bawak masuk majlis koporat tu memang orang tak tahu pun harga nya rm35 je..hahaha


Sekarang ni di Almari Baju Aisyah tudung ni masih lagi ada stok cuma 1 warna ada untuk 1 pcs je..Memang laku keras tudung Aysila ni..Korang boleh jugak dapatkan koleksi lain di Almari baju Aisyah.Ada koleksi Jasmin, Lily , Aina dan banyak lagi yang tersedia dalam saiz L dan XL.Saiz L tu walaupun kecik sikit dari XL tapi masih lagi diparas bawah dada.Bukan atas dada tau.Cuma ianya terletak atas bahu..Untuk saiz XL ianya di paras bawah bahu tapi labuh sampai ke bawah dada..

Untuk pilihan lebih banyak tudung-tudung menepati syariat boleh terus ke:

 Laman Web  : Almari Baju Aisyah 
E-MAIL almaribajuaisyah@yahoo.com 
H/P : 012-912 1769 (SMS / WhatsApp) 
Instagram : instagram.com/Almaribajuaisya
Facebook: Almari baju Aisyah


Jom sama-sama kita ikut trend tudung labuh ni..lama-lama nanti jadi biasa dan bila nak pakai tudung singkat sikit pun dah rasa tak selesa,,Cuba lah..


sekian..

Comments

  1. Cantik juga designnya dengan trend orang sekarang yang dah semakin patuh syariat pastinya ramai yang akan membeli ni

    ReplyDelete
  2. corak dan kaler yang sangat menarik dan tertarik la..

    setuju jika trend itu yg dituntut dlm islam apakata diperbesarkan dan diperluaskan lagi trend tu kan..

    ReplyDelete
  3. Baguslah kalau dah trend labuh-labuh sekarang, takdalah menjolok mata lagi. Tak pun atas tutup, yang lain-lain bahagian masih tak berapa nak consider tutup lagi ^_^

    ReplyDelete
  4. betul tu..tak kisahla bertudung ni org kata trend...tapi ianya trend yg baik...insyaAllah akan ramai nnt yg akan terus patuh syariah...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …