Skip to main content

INI SEBAB KENAPA SAYA PILIH JUS QALBI UNTUK KURUSKAN BADAN DAN MENGAWAL KOLESTROL

Assalamualaikum..


Ramai yang tahu saya memang obses untuk kuruskan badan.Dah lama sangat peram lemak-lemak di badan ni sampai dah tepu lepas tu tak tahu nak buat apa..Peram saja pun tak guna kalau tak datangkan hasil..hahahah.Sebab tu sejak beberapa bulan lalu saya dah mula buat diet tanpa mengambil apa-apa produk untuk membantu saya menurutkan berat badan,Tapi  saya akui agak susah nak mengekalkan berat badan ideal tambahan pulak saya ni susah nak kawal makan.Takut bukan saja berat badan naik tapi risiko ada masalah jantung pulak..Umpama orang mengantuk disorangkan bantal saya diperkanalkan dengan 1 produk yang memang orang tahu kesan baik serta manfaat  kalau mengamalkan nya.Jus Qalbi  Al-Ehsan  adalah pilihan saya yang paling selamat dan diyakini kerana Jus Qalbi mengandungi bahan-bahan seperti bawang putih,halia, Lemon,cuka epal dan madu asli.


Awalnya saya memang agak takut nak minum jus ni sebab saya tak suka kan bawang putih.Tapi bila dah rasa rupanya jus Qalbi sangat sedap dan langsung tak ada rasa pelik yang mengganggu kita.Kalau nak tahu jus Qalbi ni lagi sedap bila dicampurkan dalam minuman kita sehari-hari.Cara nak makan nya ialah minum 1 sudu  setiap pagi sebelum sarapan dan 1sudu Jus Qalbi sebelum tidur.

Selain untuk menurunkan berat badan saya memilih Jus Qalbi kerana dengan mengamalkan nya ia mampu   merawat dan mencegah kita dari  beberapa penyakit seperti :-

-Jantung tersumbat
-Athma
-Tekanan darah tinggi
-Kolestrol
-Resdung
-Arthritis
-Gout
-Kencing manis
-Kebas tangan kaki
-Sembelit


Jus Qalbi ini dihasilkan tanpa bahan pengawet tiruan jadi ianya selamat digunakan.Jus ini juga mampu membaik pulih dan meransang sistem peredaran darah serta mengurangi risiko yang berkaitan dengan kompilasi jantung, stroke , sakit dada, darah tinggi dan kebas anggota badan .

Dalam jus ni kaya dengan vitamin C  jadi ianya juga baik untuk kecantikan kulit dan sistem imunisasi serta  penghadaman,..Vitamin C juga  memberi tenaga untuk kita.Selepas 3 hari saya amalkan minum Jus Qalbi ni , setiap kali bangun pagi memang rasa badan segar , mudah membuang dan selera makan agak kurang sebab perut kurang rasa lapar.


Sekarang ni bukan saya je yang amalkan minum jus qalbi tapi suami pun dah mula jadikan ianya rutin setiap pagi dan malam. Kami nak sihat sama-sama..maklum la, usia dah meningkat ni memang agak risau tentang masalah kesihatan lagi-lagi saya dan suami memang kaki makan.Kami tak de pantang dalam bab makanan..Semua bedal.jadi , selain berdiet kami amalkan minum jus Qalbi..

Untuk yang berminat nak dapatkan Jus Qalbi atau nak dapatkan maklumat tentang jus Qalbi, boleh la hubungi HQ mereka.:-

Algae park Sdn Bhd
No.80 Jalan renang 13/26 seksyen 13,
Shah Alam.

Tel: 03-5511 4366

Whatsapp/sms - 017 7300366 / 017 3730366

Facebook: Jus Qalbi Al- Ehsan

Instagram: Qalbi Al Ehsan

 Harga Jus Qalbi Al-Ehsan:  RM79- semenanjung malaysia
                                            RM89 Sabah/Sarawak
#jusqalbi
#pembersihkolesterol
#jusqalbialehsan #enjoythetaste #experiencethemiracle #tonikjantung
#mengawalkolestrol

sekian..

Comments

  1. Replies
    1. Tak sampai lagi ye??akak sabtu pagi dah dapat..eh..sabtu ke jumaat..jumaat rasanya..

      Delete
  2. ala bestnye... k lily punye pecahplak so tak dapat nak rasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala..ye ke kak?..sedap tau..saya memula takut betul nak minum sampai mengucap la..hahahah

      Delete
  3. Bila cium bau mcm tak boleh nak telan, tp bila dh minum....la...sedap rasanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan??memula buka kuatnya bau bawang putih..tapi sebab nak kurus suami paksa minum..lagipun saya selalu sakit belakang sampai ke dada..risau la..

      Delete
  4. Ofismate mek ade yg amalkan jus ni :) nampak ok

    ReplyDelete
  5. Menarikk ! Boleh cuba ni nanti :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …