Skip to main content

USIA 12 TAHUN KANAK-KANAK INI SUDAH DAPAT TAWARAN REVIEW PRODUK KECANTIKAN

Assalamualaikum..


Umur 12 tahun korang buat apa??Mesti masih main guli kan??Waktu saya umur 12 tahun saya ni tau nya nak main bola jaring je,.nak main balikng2 bola..Yang tu permainan paling saya suka la..Dapat pegang bola tu rasa maca syok gila.heheh...Masa umur 12 tahun juga saya suka tonton citer katun ..Tom Sawyer, lepas banyak lagi la..dah lupa..Bab nak cantik ke, nak melaram ke, memang tak terfikir.hahaha..



Tapi berbeza dengan budak-budak sekarang.tak payah tunggu 12 tahun.Anak saya umur 9 tahun dah fikir pasal jerawat , pasal berat badan dan perkara2 yang kita orang dewasa selalu fikir kan..Contoh macam Adik Safiyah ni..Baru je berusia 12 tahun  dan sedang menghadapi peperiksaan UPSR hari ni.Nak tahu apa yang menarik tentang Adik Iman Safiyah ni??


Di usia 12 tahun Adik Iman Safiyah mempunyai pengikut seramai lebih 51k di instagram.Dan ini menyebabkan dia selalu dapat tawaran review produk di instagram nya.Mengejutkan barang2 yang direviewnya  adalah produk kecantikan seperti coffee scrub , make up brushes dan lipstik.



Beruntung nya kau dik jadi kanak-kanak di zaman sekarang.Umur 12 tahun dah merasa pergi gym, pakai iphone, lepak kat Dip N Dip..Makcik ni dulu nak merasa coklat bola yang harga sebiji sekupang pun kena fikir 4, 5 kali..heheh..

Tapi kan..bab review produk kecantikan tu macam tak sesuai je sebab tengok pengikut dia kat ig 80% nya adalah budak -budak sekolah..macam sasaran tak mengena..je ..kan??


sekian..


Comments

  1. 12 tahun sebok dengan kelas tambahan pagi smpai malam. phone tak de. tahu makan maggy hot cup je :)

    ReplyDelete
  2. jangan besok asyik review product sampai buku sekolah tak tertengok pulak. alangkah ruginya masa itu

    ReplyDelete
  3. hmmm mcm2 ..terlalu terdedah dengan media sosial ....

    ReplyDelete
  4. umur 12 tahun duduk dalam bilik, kejap-kejap buka buku. kejap-kejap tido sampai maghrib. kejap-kejap jadi budak macam tentu arah. hehe. untunglah adik kita ni :)

    ReplyDelete
  5. untung laa kecik2 lagi zaman sekarang dah boleh pakai barang branded nanti... ade duit sendiri

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …