Skip to main content

UCAPAN HARI JADI UNTUK KEKASIH JADI PUNCA PEMINAT SANGKA SAIDA TARUDDIN SUDAH BERKAHWIN

Assalamualaikum...


Pagi-pagi dah bergosip makcik ni..hahahh..Semalam saya ada tengok 1 gambar yang dikongsi oleh Kakak kepada Dato Siti Nurhaliza,  iaitu Siti Norsaida atau lebih dikenali sebagai Saida .Gambar Saida bersama seorang lelaki .Dulu kan dia ada masuk Akademi Fantasia.Lepas dia keluar dari AF , kemudian nay keluar cerita dia bercerai.Jodoh tak panjang..nak buat macam mana..kan??

Tup..Tup sekarang ni dengar pulak cerita kata dia ni dah kawen..betul ke?.Kesahnya..dia sebenarnya masih berstatus ibu tunggal.Belum kahwin lagi la ahkak oi..tapi sedia maklum la dia memang dah ada kekasih yang dia kenal sejak beberapa tahun lepas ...Dulu ada juga terbaca yang dia memang nak berkahwin di tahun 2016 ni.Jadi tunggu je la..


Baca komen-komen di laman insta dia ada yang tanya.." dah kawen ke.." " tak dengar cerita pun kata dah kawen.." .mana la orang tak salah sangka kalau dalam caption tu siap bersayang-sayang.Romantik sangat..Selalunya orang dah kahwin je yang berani tulis sayang bersayang ni..Kalau baca caption di bawah ni memang ramai yang akan sangka mereka dah pun berkahwin.





 Apa pun semoga berbahagia la ..Cepat2 kahwin..Ke memang dah kahwin?heheh..


sekian..

Comments

  1. Ye tak ye jugak kalau dah ayat yg terpapar macam tu memang boleh timbul salah sangka..

    ReplyDelete
  2. gitu lah retis.... kadang over skit kih3

    ReplyDelete
  3. Aah la..status mcm ade kemusykilan di situ..hurmmmm..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …