Thursday, 1 September 2016

SURAT COMEL INI TETAP SAMPAI PADA PENERIMA NYA WALAUPUN TIADA ALAMAT

Assalamulaikum...



Saya ada hantar buku resepi pada kawan-kawan blogger..Ada yang dah dapat dan ada juga yang senyp je tak de inform apa..Tak tahu la dapat ke tidak.Harap2 dah dapat la sebab alamat semua lengkap..kalau ada alamat tu memang akan sampai la..kan??Tapi kalau tak de alamat betul ke surat tak boleh sampai..



Kalau korang berada di Iceland surat korang mungkin akan sampai walaupun tak de alamat.yang penting korang ingat jalan nya dan boleh lukis saja peta jalan ke alamat yang korang nak hantar surat tu..


Kisah menarik ni saya ambil di laman web boredpanda . Seorang lelaki yang ingin mengirim surat kepada sebuah keluarga di Iceland.Namun dia tidak dapat mengingati alamat keluarga tersebut.Dengan hanya melukis sebuah peta dan beberapa petunjuk di atas sampul surat tersebut, surat itu tetap sampai kepada penerima nya.



Diatas sampul tersebut jelas dia menulis  Negara: Iceland. Bandar: Búðardalur. Nama: Sebuah ladang kuda dengan pasangan Iceland / Denmark dan tiga kanak-kanak dan biri-biri! '. Dia juga memberi petunjuk  di sudut sampul mengatakan bahawa 'wanita Denmark bekerja di sebuah pasar raya di Búðardalur.'

Terima kasih encik Posmen yang hebat!!!

Sekian..








2 comments:

  1. Daebak btoi posmen ni ! Ade gk mek bce the star hr tu, kat mlysia brlaku kat sabah. Adik dia oku nnt hntr surt kat abg dia kat sabah. Smpai jugk wlaupun surt tu agk sush ntuk d bce 😊

    ReplyDelete
  2. comel gila.. agaknya sebab penduduk dan kawasan penempatan tak banyak ke..?

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();