Skip to main content

SUDAH BERTAHUN LAMA TAPI KASUT CONVERSE MASIH JADI PILIHAN RAMAI

Assalamualaikum..


Teringat masa sekolah dulu kalau tengok artis-artis kegemaran di majalah  menggayakan kasut sneakers memang teruja gila la . Masa tu kasut sneakers yang paling popular ialah converse . Tapi sedar tak sedar sampai sekarang pun converse  masih lagi jadi pilihan ramai.Ha..bayangkan lah berapa tahun Converse pegang tahta sebagai kasut terunggul sepanjang zaman..kan??

kenapa Converse jadi pilihan ramai?



Kalau orang tanya saya nak kasut tumit tinggi atau nak Converse dah tentu saya pilih Converse walaupun saya ni dah usia lebih 30 tahun.Nak tahu kenapa?Sebab Converses boleh digayakan oleh semua peringkat usia.Dari kanak-kanak sampai orang tua boleh pakai Converse.



Lelaki atau perempuan, kedua-duanya boleh pakai Converse.Tambahan pulak ianya didatangkan dalam berbagai warna.Jadi awak seorang yang sukakan gaya feminine boleh pilih warna yang lembut seperti putih , biru lembut atau pink.Kalau awak seorang lelaki boleh pilih warna hitam atau coklat.Sebenarnya Converse tak de warna tertentu mengikut gender.Awak lelaki ke, perempuan ke semua warna awak boleh pakai.



Yang last sekali..kenapa Converse masih jadi pilihan ramai sebab ianya boleh dipadankan dengan apa saja yang kita pakai.Baju kurung, baju sukan, jeans ,dress atau apa saja.Awak akan nampak lebih berkeyakinan , lebih santai dan kekal selesa. Orang kata ada Converse bermakna awak dah ada semua jenis kasut.Sesuai untuk aktiviti santai dan lasak.Kualiti Converse memang tak boleh dipertikaikan lagi.Tahan lama sampai boleh pakai bertahun-tahun.



Sekarang tak susah nak dapatkan Converse kerana korang boleh dapatkan di Zalora sebab Zalora ada menawarkan banyak pilihan kasut Converse Online yang berkualiti dengan harga murah dan berpatutan..

sekian..

Comments

  1. Bercita-cita jugak nak pakai converse ni. Mak mertua pernah nak bagi second hand punya, tapi itulah.... terlebih muat pulak... haha

    ReplyDelete
  2. mek teringin jugak tapi entah, cam tak sesuai nk pkai untuk skang ni.

    ReplyDelete
  3. jaman2 akak sekolah menengah dulu mmg kasut ni lah pilihan... pakai lak yg belakang dia tinggi tuh... mmg bdk degil masa sekolah dulu... pastu lama betul tinggalkan kst nih... skrg nih suke kalau aiyan pakai nmpak suweet sgt

    ReplyDelete
  4. jaman2 akak sekolah menengah dulu mmg kasut ni lah pilihan... pakai lak yg belakang dia tinggi tuh... mmg bdk degil masa sekolah dulu... pastu lama betul tinggalkan kst nih... skrg nih suke kalau aiyan pakai nmpak suweet sgt

    ReplyDelete
  5. teringin nak beli...nanti nak usha zalora la...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …