Skip to main content

HANTU SUKA TINGGAL DAN BERMAIN DI 7 POKOK INI

Assalamualaikum..

saja letak gambar yang paling tak seram..:)


Rumah mak saya di kampung, kat seberang jalan tu ada pokok yang tinggi dan rimbun ..Saya pun tak ingat pokok apa.Tapi mak saya kata pokok tu tempat makhluk halus ni bermain.Takut..kan?tapi sepanjang saya dok kat rumah tu tak pernah nampak benda pelik-pelik bermain kat pokok tu.Cuma pernah satu malam dalam jam 12 lebih, waktu tu semua orang dah tidur.Kampung saya ni bila malam memang sejuk sangat..Sejuk sampai ke tulang tau.Jadi memang kalau balik kampung jam 11 tu mengantuk dah.Saya pulak masa tu jam 12 baru nak lelapkan mata.tengah dok main2 enpon tiba2 boleh dengar suara ketawa mengilai-ngilai .terus tarik selimut tutup mata sampai ke pagi..Punya la seram adoi..

Tapi betul ke ada ada pokok-pokok yang mahluk halus ni suka bermain dan tinggal?Orang dulu-dulu memang tahu sangat la pokok mana yang mahluk halus ni suka bertenggek.Antara pokok-pokok yang dikatakan kegemaran makhluk halus ni ..nak tahu jom baca..

1) Ara


 2)pokok asam

3)pokok beringin



 

4)pokok ciku


5)pokok kekabu


6)Pokok Pisang



7)pokok sukun


 
pada pendapat saya makhluk halus ni bukan kira pun jenis pokok apa yang dia nak duduk..yang penting tempat tu selamat untuk dia dan tak mudah dia diganggu.Betul tak??kalau kita masuk hutan,entah2 kat pokok getah pun dia ada.

Comments

  1. Pokok ara tu memang rumah dia..hihi..
    Pokok pisang...hantu pocong yg suka menginap

    ReplyDelete
  2. dulu saya suka nak tanam ciku. tapi sebab tahu benda ni, tak jadilah

    ReplyDelete
  3. pokok ara
    pokok beringin
    pokok kekabu
    ngn pisang
    akak biasa dgr psl mmg tempat feveret tp yg ciku ngn sukun tuh tak tau pulak...
    tp betul jgk depa mana2 pun boleh kot

    btl2 ke diana dgr sore ngilai2 tuh? kalu akak mau demam seminggu huhuhu

    ReplyDelete
  4. Kat pokok getah pun ada je. Kat kampung banyak pokok getah, kekadang nak pi mandi mandi pecah batu, nampak je cik ponti senyum sinik (ini bukan khayalan coz adik pun ada nampak).. tapi sebab kami dah biasa dengan hantu ni, takdela terjerit terlolong..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …