Tuesday, 6 September 2016

GAMBAR PERARAKAN BUNGA TERBESAR 2016 DI BELANDA

Assalamualaikum...

Ingat tak dulu ada Pertandingan kereta berhias semperna Pesta Flora..Memang cantik-cantik kereta berhias yang dihiasi berbagai jenis bunga.Tapi sekarang ni macam senyap je ..macam dah tak de pertandingan kereta berhias macam dulu.Bukan senang nak kumpul bunga banyak-banyak.

Ahad lepas 4 , september 2016 berlangsung Perarakan Bunga tersebsar di dunia yang berlangsung di Belanda.Dalam perarakan terbesar ini pemenang untuk kereta berhias terbaik  di cari.Beratus- ribu bunga dahlia digunakan dalam perarakan ini untuk menghasilkan kereta berhias yang berbeza dan  manarik.




Untuk tahun ini , “Dangerous Transportation” di pilih sebagai pemenang.Dengan memaparkan seekor naga oren hasil kerja sama berkumpulan yang menggelar pasukan mereka sebagai Tiggelar.Jom kita lihat lebih banyak lagi kereta berhias yang tak kurang hebatnya.

























Boleh klik pada gambar kalau nak tengok dengan lebih jelas dan terperinci hiasan -hiasan bunga tersebut..Cantik sangat kan?Entah berapa lama masa mereka ambil untuk siapkan kereta-kereta berhias tersebut sebab bunga ni bukan boleh biar lama-lama..nanti jadi layu..Apa pun memang sesuatua yang sangat menarik..


sekian..




5 comments:

  1. perghh... bunga pon boleh buat gini yakkk

    ReplyDelete
  2. kagumnya... lain betul level kereta berhias malaysia ngn sana punya...

    mcm tak sangka di buat dr bunga2... mmg cantik betul

    ReplyDelete
  3. Cantiknya hasil keje diaorang. Unik, kreatif......
    Berapa tan bungalah depa guna ni ek

    ReplyDelete
  4. wow ! kalau tak tunjuk gmbr dekat tadi memang igt bukan bunga laa.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();