Skip to main content

CARI BOMOH UNTUK BUAT IBU SAYANG PADA ISTERI

Assalamualaikum...



Dunia..Dunia..Makin dipenuhi dengan manusi-manusia yang sakit dan parah jiwanya.Dah tak kenal mana mak ,mana anak, mana bapak....Demi untuk kepentingan diri sendiri sanggupp melakukan perkara2 yang di tegah agama..

Semalam saya sembang2 dengan sorang kawan dan terkeluar la cerita tentang sorang sahabat kami.. Manurutnya ibu sahabat kami ni tak ngam dengan isterinya..Benda biasa la tu..Dalam drama pun ada tunjuk mertua tak ngam dengan menantu..Apa nak heran..kan??

Tapi yang mengejutkan kami ialah permintaan sahabat tu yang nak kan kawan saya ni carikan seorang bomoh .Katanya dia dah tak tahu nak buat macam mana agar hubungan isteri dan ibu nya pulih jadi dia nak bomohkan mak dia tu supaya sayang dan berbaik dengan isterinya..

Mengucap panjang saya dengar..Dah la nak guna bomoh lepas tu nak buat kat mak sendiri pulak..Akai ada ka??Geram pulak saya rasa..Itu saja ke penyelesaian yang ada??

Bagi saya la..kalau mertua tak suka kat menantu, walaupun menantu dah buat yang terbaik . rasanya baik biarkan aje mertua tu dengan sikap dia..Lantak la..asalkan pasangan tahu hati budi kita.Lagipun orang tua memang perangai macam tu...Jangan cuba2 nak ubah sikap diaorang sebab yang jenis ego ni kau letak parang kat leher pun tak kan jadi apa..Silap cara kau juga yang di cop derhaka..

Jadi biarkan lah mertua tu bersikap macam tu..Asalkan dia sihat..Alah..Kita ni bukan boleh hidup sampai 200 tahun pun..Tak esok lusa mertua yang pergi dulu, atau kita yang pergi dulu..semua ni dunia je...

sekian..

Comments

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …