Skip to main content

BERGAYA DI HARI RAYA DENGAN JUBAH LA ROSES

Assalamualaikum...



Setiap kali tiba hari raya Aidiladha, kebanyakan dari kita memang tak kan beli baju raya.biasanya akan pakai baju yang sama je masa aidilfitri yang lepas..kan?tapi kalau dah namanya perempuan, tak raya pun keinginan nak membeli baju baru tu tetap ada...Macam sekarang ni saya percaya ramai wanita yang kalau diberi peluang untuk  beli baju memang diaorang melompat keriangan..hhaha

Tapi mesti banyak benda penting lagi yang kita akan utamakan dulu.Betul tak??Cuma kalau ada rezeki lebih apa salah nya kita beli baju baru yang lebih cantik.Suami tengok pun tak boring..



Macam masa raya haji yang lepas ni..Biasanya saya punya baju raya mesti kain kosong je..Tak de bunga-bunga ke apa..Jubah saya pun berapa helai semuanya tak de corok2..

Bila saya pakai je jubah bunga-bunga di hari raya suami punya la puji sampai naik risau pulak saya dengar..Biasala perempuan kan suka was-was..Suami  puji lebih-lebih sikit mula la fikir suami nak tambah cawangan baru..ahhaha


Cantik tak jubah saya ni?Ini gambar masa raya haji kelmarin..Saya pun suka jubah ni,..ramai yang tegur saya nampak tinggi pakai jubah ni..Dalam gambar tu suami siap tunduk sikit sebab dia tak nak orang nampak isteri dia rendah..Padahal masa saya pakai jubah ni mak saya pun kata saya nampak tinggi.Tak payah suami nak rendah2 kan badan pun..hahahh

Kalau nak jubah macam saya ni pergi kat facebook Divalovafashion dan bagitau dia nak beli jubah macam kak diana pakai tu...:) ada kaler hitam dan biru..

sekian...

Comments

  1. Betullah cantik sangat Dee
    En abe Dee tu memang tinggi kan.

    ReplyDelete
  2. Memang lawa jika wanita atau gadis pakai jubah, lebih lagi ketika hari raya.

    Jubah sekarang ada pelbagai fesyen yang betul-betul menarik.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …