Skip to main content

VG KIDS - JUS SAYUR UNTUK ANAK YANG TAK SUKA MAKAN SAYUR

Assalamualaikum...

Apa korang akan buat kalau anak tak mau makan sayur??sejak 5-6 tahun ni  saya sangat risau dengan anak-anak saya yang tak nak makan sayur terutamanya si Maisara. Buat sup , kisar sampai hancur , buat Jus sayur campur buah sikit semua tu dia tak kan makan...Tabiat tak makan sayur dia tu dah diikut pulak oleh si adik nya, Mikhail. Macam2 cara saya buat nak bagi diaorang makan sayur. Hias pinggan guna sayur dengan watak2 katun sampai la tahap berleter hari2.. semua cara dah guna.Tapi tak jalan pun.Maisara paling senang nak demam, senang nak dijangkiti selsema, bersukan lama sikit balik rumah dah demam.Itu la yang buat saya risau kan dia sangat2.



Tapi sejak adanya VG Kids - Jus sayur untuk anak yang tak makan sayur ni ,  saya dan suami rasa lega sangat.Akhirnya dah ada jalan penyelesaian untuk masalah yang kami berdua selalu fikirkan .Jangan pandang remeh kalau anak tak nak makan sayur tau.Hanya ibu bapa yang mengalaminya saja yang faham perasaan risau tu macam mana.Saya ni sampai kadang2 merajuk sebab anak tak mau makan sayur yang saya masak.tapi bukan dia peduli pun..hehehe..



Alhamdulillah ..dengan adanya VG kids saya tak payah lagi nak pening kepala memikirkan anak2 yang tak mau makan sayur.Sebab dalam VG kids ni ada banyak khasiat yang lebih hebat dari segenggam sayuran.VG Kids kaya dengan sayuran dan buahan yang terdiri daripada  brokoli, pegaga, saleri, Gingko biloba, tomato, lobak merah, bayam, badam, kismis kurma, madu, saffron dan juga pisang.



Diaorang berdua pun cukup suka makan VG Kids sebab rasanya yang sedap.Adik ni belum tahu yang ibu suapkan pada dia setiap hari tu ialah Jus sayur.Jadi dia nganga je.Kalau bagitau yang itu adalah jus sayur memang tak makan la jawab nya..Tapi pada Maisara saya terangkan khasiat yang ada dan rasa nya tak macam yang dia bayangkan.Pujuk2 dia , baru la  dia nak makan sikit dan dia tak sangka rasanya sedap macam tu.Siap janji lagi yang dia akan minum jus sayur setiap hari sebab dia memang tak boleh terima sayur yang ibu masak..katanya...hahhaha..



Pada mereka yang anak2 nya macam anak saya yang tak makan sayur ni boleh la bagi VG Kids.Sekarang VG kids ada harga promosi :-

Harga RM49/sebotol




sekian..

Comments

  1. baguskan ada produk macam ni...senang lah nak bagi anak yang tak makan sayuran..

    ReplyDelete
  2. owh menarik juga ni, kanak2 kan tak suka sayur

    ReplyDelete
  3. yg ni utk bebudak kecik...utk remaja tua takde ke dik...sebab kat rumah akak ni ada je yg dah tua2 tak suka makan sayo...nyampah...kalau masak asyik akak je kene mengabiskan...last2 akak skip je masak sayo...dah dgn hakak2 sekali x dpt makan sayo :(

    ReplyDelete
  4. mmg risau jgk kalau anak2 tak mkn syr...

    anak akak kt sekolah mkn syr kt umah lia t skit... tp kalu campo dlm cekodok ke nsi grg ke dia mkn jgk

    ReplyDelete
  5. Jenis ibu-bapa yg ada kesungguhan demi anak sanggup buat apa saja kan.
    Kakak tertarik dgn model comel yg bawah tu. Memang boleh jadi duta ni Dee:)
    Senyum dia tu siapa yg tengok mesti nak beli juga..

    ReplyDelete
  6. Produk baru ye makcik. Mmg sesuailah kot utk budak budak ni....
    Zaman sekarang ni semakin dasatkan makcik...Sayur pun dah jadi jus....Zaman akan datang rasanya kita dahtak makan nasi dah kot...Telan pil je semua zat daha ada dlm tu....

    ReplyDelete
  7. Sama malanglah kita ni, Diana. Maisarah tu tak makan langsung sayurkan? Samalah dengan Bubbly Abang. Bawang racik dalam mi goreng pun dia punya query dan tarik muka macam apa. Sebab itu juadah rumah saya takda sayur, lepas tu kena komplen dengan HD pulak. Masak tukang masak ni memikirkan masalah tau.

    Si kecil pun dah terikut perangai abangnya, cium bau dulu sebelum merasa makanan. Tapi takdalah teruk macam abang sampai semua tak makan. At least dia boleh kunyah timun dan tomato!

    ReplyDelete
    Replies
    1. payah la gitu MD.
      mcm anak2 aida, suka bwg :) ha ha ha...
      sayur kekadang kena paksa!

      Delete
  8. sib baik la anak2 aida boleh dipaksa makan sayur & buah, diana.
    but kekadang diorang ngelat jugak.
    hu hu hu :)
    but, zaman skang yg byk penyakit berjangkit, virus yg ntah apa2, memang perlu bagi suplemen kpd anak2.

    ReplyDelete
  9. terbaek lah...aku boleh try utk anak2 aku ni...

    ReplyDelete
  10. boleh cuba untuk anak saudara ni... hai kak diana... hihihihihi...

    ReplyDelete
  11. wahhh..bgus ni ^_^
    untong ank buah yaya mmg suka sayur.. ^o^

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …