Friday, 12 August 2016

PERLU KE PEREMPUAN JADI GARANG

Assalamualaikum...



Suami saya kata orang perempuan sekarang
ramai yang ganas2 dan garang..
silap sikit je habis semua di amuknya..
hahahahah...Eh!saya tak macam tu tau..(tipu)



Ingat tak kisah Kiki yang viral pada pertengahn tahun 2014 dulu?
garang tak??Itu belum campur kes wanita potong anu suami,
wanita belasah suami,wanita lawan peragut..
jangan main2 dengan wanita sekarang..
Kalau gurau2 kasar pun silap2
lebam bijik mata..hahaha..



kata seorang ustaz pulak wanita menjadi garang
kerana dipengaruhi keadaan sekelilingnya..
Dia memikul bebeban lebih dari apa yang sepatutnya..
Wanita tersebut memikul tanggungjawab bukan sahaja sebagai seorang isteri
malah juga sebagai seorang ayah..
Betul juga tu..kan?

Perempuan jadi jarang kebanyakan nya disebabkan
ingin melindungi diri sendiri.



Ada orang kata wanita yang kuat berleter ialah wanita yang garang.
yang tu saya tak setuju sebab saya garang tapi tak suka berleter.
hheheh..(mengaku pun kau garang ye makcik...)

Perlu ke wanita jadi garang??
 Bagi saya..Ye..perlu..
zaman sekarang ramai yang suka mengambil kesempatan..
Tapi macam saya sendiri tak de la garang 24 jam..
saya akan jadi garang kalau orang buat kesalahan berulang.
dan kalau saya nampak  terang2 orang menganiya saya dan  keluarga saya,



Saya rasa semua orang macam saya kot..
Kita akan marah kalau jelas2 benda yang kita tak suka orang lakukan pada kita..kan??
Tapi mungkin yang membezakan saya dan sesetengah orang lain ialah cara
kita bertindak..Saya tuju tepat pada orang yang buat saya tapi
mungkin sesetengah orang tu guna cara sindiran, cakap2 belakang,
atau diam2 guna sihir..heheh

Saya mungkin garang..tapi saya tak sombong..
Ini diakui ramai kawan2 saya..kawan blogger, kawan
tepuk tampar, kawan sebelah umah..heheheh

sekian..

11 comments:

  1. personally nak kata saya garang sangat atau kuat berleter rasanya tak la kategori tu sangat. Sebab saya kalau marah saya lebih suka diam.. kalau di media sosial saya suka bercakap. Tapi kebanyakkan kehidupan di media sosial. nampak garang tapi bukan garang dalam semua situasi. terpulang la.. dalam apa isu saya nak garang. Nampak macam jahat tapi jahat sangat ke? hahahaha... saya sebenarnya seorang yang peramah bukan garang tapi maybe lantang hahaha

    ReplyDelete
  2. kih3... akak garang kadang2 suke gk membebel kih3...

    tp garang kite bertempat, bkn la tibe2 nk hangin... slh skit nk hangin...
    ttp ada batas2 kesabaran nya... gitu lah bg akak...

    ReplyDelete
  3. ada sbb nape jd grg. tp jgnala sntiasa grg.. payah gak tu..heheh

    ReplyDelete
  4. Biasalah, kalau saya nampak bini cepat naik angin dengan anak, cepat2 start engine kereta bawa p shopping atau p jogging.. :) balik nanti, mesti dah penyabar dgn karenah anak..kita lelaki faham sgt tu! pressure perempuan dgn lelaki berbeza sikit..cara release pressure juga berlainan..

    ReplyDelete
  5. i like garang. hahaha. kalau tak garang orang pijak kepala kot. garang pun bertempat la. takdela sampai maki hamun dijalanan camtu. hihi

    ReplyDelete
  6. sy garang bertempat... bkn garang tak tentu hala hahaha

    ReplyDelete
  7. Mak pun kategori garang kot...lagi lagi kalau tengah sakit hati hihi...
    Yelah pompuan garang ni tentulah bersebab....takkanlah tetiba garang pulak weyh

    ReplyDelete
  8. setuju... bru kt x dipndang rendah n dipergunakan..cuma garang biarlah bertempat...

    ReplyDelete
  9. kena garang ok ! sebab realiti donia skang cam nih. tak boleh nk lembut sgt. tapiiiiii tu bukan alasan untuk jadi gangster. garang tu bertempat dan garang tu tolong la msuk skit budi bhasa, biar nampak cam abad 2020 skit. ni tak, dah la garang tak bertempat, buruk plak tu --"

    ReplyDelete
  10. Saya tak berapa garang, bertempatlah kalau pun saya nak menunjukkan kegarangan saya ni ^_^ Tapi saya memang kuat membebel. Baik bebel berborak mahu pun bebel sebab marah! Hahaha!

    Sebab itulah suami saya kata tak payah berhenti kerja. Kurang sikit bunyi bebelan saya kalau tak 24-7 duduk rumah!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();