Skip to main content

MACAM MANA NI...ZIP SELUAR TERBUKA SENDIRI

Assalamualaikum...



Boleh dikatakan semua orang ada seluar jeans sekurang-kurangnya sehelai..
Ada yang simpan je ada yang pakai hari-hari.
Memang selesa pakai jeans sebab nak berlari boleh nak terbang boleh..hehe
nak jaga pun senang..tak payah nak basuh hari2..
Fabrik nya juga susah nak memerangkap bau.
sebab tu ramai suka pakai jeans.
lain la kalau kau peram jeans tu dalam tempat tertutup memang berbau la..
cer lepas pakai letak kat tempat yang terdedah dengan udara
dan cahaya matahari..mesti tak berbau..



Seluar jeans biasanya susah nak rosak atau koyak.
Biasanya bila kita tak pakai dah jeans tu ada dua sebab je..
Pertama sebab dah tak muat dan kedua sebab zip rosak.
Zip rosak yang biasa kita alami ialah dia terbuka sendiri.
hahha..pernah tak alami benda ni..
sedar2 je zip seluar dah kebawah..
eh!siapa pulak yang buka.?hahah..



Ok..ni nak kongsikan cara nak elak kan zip seluar terbuka.
Cuma guna untuk kecemasan je la..
Kalau nak pakai minggu depan rasanya
baik tukar terus zip tu..
tapi kalau nak pakai hari jugak,
tengok2 zip terbuka sendiri ini tips nya..


mudah kan??benda bulat2 tu kat kunci kita biasa ada..kat keychain tu..
untuk terdesak waktu kecemasan boleh la guna cara ni..


sekian..



Comments

  1. Heee... baguslah Dee.
    Betul tengok ni kakak senyum terus kata wahhh! boleh ikut:)

    ReplyDelete
  2. ahaha,..
    idea yg bgus jugak tu.. ^o^

    ReplyDelete
  3. kiter dah try idea nie...hehe...memang mudah

    ReplyDelete
  4. Bagus tips ni DR.....mmg selalu gak berlaku, perut mak buncit kot hihi...

    ReplyDelete
  5. Bagus tips ni. Tak pernah pulak terfikir nak buat macamana kalau berlaku kecemasan!

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …