Friday, 12 August 2016

MACAM MANA NI...ZIP SELUAR TERBUKA SENDIRI

Assalamualaikum...



Boleh dikatakan semua orang ada seluar jeans sekurang-kurangnya sehelai..
Ada yang simpan je ada yang pakai hari-hari.
Memang selesa pakai jeans sebab nak berlari boleh nak terbang boleh..hehe
nak jaga pun senang..tak payah nak basuh hari2..
Fabrik nya juga susah nak memerangkap bau.
sebab tu ramai suka pakai jeans.
lain la kalau kau peram jeans tu dalam tempat tertutup memang berbau la..
cer lepas pakai letak kat tempat yang terdedah dengan udara
dan cahaya matahari..mesti tak berbau..



Seluar jeans biasanya susah nak rosak atau koyak.
Biasanya bila kita tak pakai dah jeans tu ada dua sebab je..
Pertama sebab dah tak muat dan kedua sebab zip rosak.
Zip rosak yang biasa kita alami ialah dia terbuka sendiri.
hahha..pernah tak alami benda ni..
sedar2 je zip seluar dah kebawah..
eh!siapa pulak yang buka.?hahah..



Ok..ni nak kongsikan cara nak elak kan zip seluar terbuka.
Cuma guna untuk kecemasan je la..
Kalau nak pakai minggu depan rasanya
baik tukar terus zip tu..
tapi kalau nak pakai hari jugak,
tengok2 zip terbuka sendiri ini tips nya..


mudah kan??benda bulat2 tu kat kunci kita biasa ada..kat keychain tu..
untuk terdesak waktu kecemasan boleh la guna cara ni..


sekian..



8 comments:

  1. Heee... baguslah Dee.
    Betul tengok ni kakak senyum terus kata wahhh! boleh ikut:)

    ReplyDelete
  2. ahaha,..
    idea yg bgus jugak tu.. ^o^

    ReplyDelete
  3. kiter dah try idea nie...hehe...memang mudah

    ReplyDelete
  4. Bagus tips ni DR.....mmg selalu gak berlaku, perut mak buncit kot hihi...

    ReplyDelete
  5. Bagus tips ni. Tak pernah pulak terfikir nak buat macamana kalau berlaku kecemasan!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();