Skip to main content

KIT BIJAK MENABUNG DIDIK ANAK SIMPAN DUIT DEMI MASA DEPAN

Assalamualaikum...



KIT BIJAK MENABUNG DIDIK ANAK SIMPAN DUIT DEMI MASA DEPAN - Saya  percaya ramai anak-anak yang dah ada tabung di rumah.Anak start sekolah je kita dah ajar anak menabung.Balik sekolah terus masuk kan duit baki belanja sekolah ke dalam tabung.lepas tu berangan nanti dah penuh nak beli itu nak beli ini.Boleh kata hari-hari goncang tabung dan asyik buka penutup tabung nak check duit dah penuh ke belum. .  Mana la tahu duit syiling yang segenggam tu dah cecah rm50 ,.Boleh la beli barang idaman.tapi sayang..Tak cukup pun lagi..RM10 pun tak sampai.Boring la tunggu lama sangat.Belanja kan je la duit ni..Lain kali la kita mula  menabung..

3 tabung yang comel dalam 1 set
Pernah menghadapi keadaan yang macam ni ?Bila anak-anak putus asa dan tak sabar dalam menabung sebagai ibu bapa apa yang biasanya kita akan buat?

"lantak kau la Boboi..Nak apa2 jangan minta kat mama ye.."

"kau ni kenapa Boboi..simpan balik duit tu..kalau tak mama kasi sepit ketam kat kaki kau.."

"ala Boboi..jangan la macam tu..Simpan duit kan bagus..mama merayu sangat jangan guna duit tabung tu..kalau tak mama nangis nanti...Ni nampak tak mama buat muda sayu dan pilu ni?"

tabung , buku panduan, rekod simpanan dan carta menarik untuk anak-anak
Ok..sudah-sudah  la marah anak, merayu dan sebagainya..Belikan saje satu set Kit Bijak Menabung ni.Mesti hari-hari dia nak simpan duit.Dah la tabung comel, ada buku panduan , ada jadual menabung, ada rekod menabung .Anak-anak mesti teruja dan suka kalau dapat set Kit Bijak Menabung ni.

buku rekod khas untuk anak 


Nak ajar anak simpan duit biar lah dari kecik ni.Bukan simpan macam tu je tau.Ada cara betul untuk menabung  yang disertakan dalam Kit Bijak Menabung ni.Jadi anak kita tahu macam mana nak menguruskan sendiri kewangan dia.

setiap simpanan dan perbelanjaan di rekodkan

Kit bijak Menabung ni juga sesuai kalau nak dijadikan hadiah pada kanak-kanak.Bukan saja sebagai menghargai tapi satu langkah awal untuk mendidik kanak-kanak supaya menabung demi masa depan.Ibu bapa juga boleh belajar dari buku-buku yang disertakan dalam Kit Bijak Menabung ni.Saya sendiri pun bila baca buku dalam Kit Bijak Menabung ni baru tahu."'Ooo..ini lah cara betul untuk menabung yang saya tak amalkan sebelum ni.."

apa yang ada dalam Kit Bijak Menabung ni...??


Sampaikan ayah budak2 ni berebut  Kit Bijak menabung ni dengan anak-anak.Dah kenapa la abang ni..Kalau nak sangat apa kata Join Giveaway yang saya buat di facebok saya sekarang.Hanya share dan komen sahaja.

sesuai untuk dijadikan hadiah 


Bagi yang nak lebih maklumat terperinci lagi tentang Kit bijak Menabung ni , kalau ada soalan ke, boleh la terus hubungi MYCEO sendiri di facebook, laman web dan instagram diaorang.



laman Web ; http://myceo.com.my/

Untuk pembelian boleh hubungi :
03-61516555 / 012-4220677

Pihak MyCEO juga ada membuka peluang kepada sesiapa yang berminat untuk menjadi Rakan Niaga MyCEO  (Agen/Stokis) .

sekian..


Comments

  1. zaman saya dulu simpan duit dalam tabung ayam...

    ReplyDelete
  2. best pulak tengok tabung2 nie.
    rasa nak meanbung balik jer.
    heheh.
    cukup bulan bukak.
    rasa heaven jer bila tengok hasil

    ReplyDelete
  3. Menariknya.. Anak-anak saya kecil lagi..
    Insya Allah kalau mereka dah mula mengerti dan memahami mungkin boleh saya jadikan hadiah...

    ReplyDelete
  4. Bagus juga kit ni. Satu pencapaian baru, senang budak-budak nak memahami mengapa perlu menabung. Kecil-kecil perlu belajar supaya bila dah besar, dah pandai pegang duit sendiri, takdalah jadi kaki 'kikis' duit sendiri jerk!

    ReplyDelete
  5. bagus jugak. klu zaman dl ada ni mesti i dah byk sket simpanan. hehe

    ReplyDelete
  6. Bagus jugak kit macam ni, boleh menggalakkan anak anak untuk menabung :)

    ReplyDelete
  7. Menarik ni...thanks atas maklumat berguna ni..

    ReplyDelete
  8. Anak anak ni lelain tabiatnya. Yg no 2 tu rajin simpan duit lebih sekolah. Yg bongsu tu tak rajin nak menyimpan. Letak merata. Penyudahnya Pak Jilap recycle utk esok punya belanja sekolah hihi....

    ReplyDelete
  9. Anak anak ni lelain tabiatnya. Yg no 2 tu rajin simpan duit lebih sekolah. Yg bongsu tu tak rajin nak menyimpan. Letak merata. Penyudahnya Pak Jilap recycle utk esok punya belanja sekolah hihi....

    ReplyDelete
  10. saya suh anak saya menabung dan tulis dlm buku sbg rekod...harap-harapnya tabiat tuh kekal sehingga dia beso

    ReplyDelete
  11. memang ajar naak menyimpan..ajngan jadi macm maknya..haha..boros

    ReplyDelete
  12. bukan takat anak je nak tabung ni mak budak pun tertarik jugak ...hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …