Skip to main content

INI YANG AKAN TERJADI JIKA ISTERI HADIAHKAN SMARTPHONE UNTUK SUAMI

Assalamualaikum..



Hadiah apa yang terbaik yang nak diberikan pada suami di hari jadi nya?jam tangan, PS4, Topi Keledar, dan paling mereka suka adalah smartphone..Kalau ada suami yang kata tak mau la smartphone, cer try cakap gini.." .dah belikan pun..tak pe la kalau tak nak , Nak bagi kat adik, maksu, paklong ..."Mesti lepas tu dia melompat kata nak "...meh nak tengok dulu..." errr...Jangan dok rasa suami kita ni unik sangat la sampai smartphone percuma pun nak tolak..heheh..

Tapi hati2 lah wahai lelaki-lelaki bergelar suami.Ada banyak keburukan nya kalau isteri korang hadiahkan korang smartphone.Awal2 je perasaan gembira tu muncul dalam diri korang..masuk hari ke 7 segala yang tersembunyi dan terselindung mula nampak jelas dan waktu ni korang nak menyesal pun dah tak guna..hahahah



1- Isteri akan  tarik muka 45 inci jika suami lebih melayan smartphone dari dirinya.Kalau isteri tengok tv , suami pun kena fokus pada tv.Isteri lipat baju , suami pun kena lipat baju.Dan yang hairan nya korang pun akan rasa bersalah teramat sangat setiap kali dia merajuk hanya sebab korang layan game candy cruch selama 10 minit.

2-Suami akan rasa merdeka setiap kali keluar dari rumah tanpa isteri.Misal nya nak pi kerja.sampai je tempat kerja , post korang kat group whatsapp la yang paling banyak.Bukan saja gambar2 tak senonoh malah pesanan bersuara korang juga kedengaran ceria seperti baru dapat gaji.Tapi bila di rumah nak balas whatsapp kawan2 pun tak berani.Apa lagi nak bergurau senda dengan kawan2 di group bola dan sebagainya.



3-Panggilan yang masuk bukan sahaja untuk korang malah untuk isteri juga.Dia juga akan memberikan nombor telefon korang pada sesiapa yang  nak menghubungi nya.Alasan nya.." kita kan suami isteri.."

4-Nama dalam "contact " juga haruslah nama-nama yang dia kenali.Contohnya kalau kawan sekolah korang namanya Rahim..Tapi korang letak nama Rahim2 dia akan kata.." letak la nama Rahim PJ..Kalau letak nama Rahim2 bukan ingat pun.." padahal itu bukan smartphone dia,dan sebenarnya dia  risau kalau2 Rahim tersebut ialah Rahimah....

5-Dia jugak akan bebas menggunakan smartphone korang tanpa batasan.Edit gambar la, dengar lagu, dan lebih parah akaun smule dia juga mengguna smartphone korang.



6-Boleh diakatakan apa sahaja dalam smartphone korang bukan lagi hak korang.Ianya ada lah hak bersama termasuk lah gambar yang patut dan tak patut ada..Dia ada hak untuk delete gambar2 yang korang snap walaupun ianya adalah gambar seekor cicak yang tersepit.bagi korang mungkin gambar tu berguna tapi bagi dia, ianya sampah..

Jadi kalau isteri belikan smartphone pada korang jangan nak rasa bangga sangat la..Orang dapat baca dah kat rumah korang apa yang terjadi sebenarnya..hahahah..

Sekian..

Comments

  1. apa akan jd klu suami hadiahkan isteri lak. hehehee

    ReplyDelete
  2. Alahai, kasihannya suami kalau dapat isteri macam tu! Kalau dah gitu kekdahnya, lebih baik jangan hadiahkan smartphone kat suami!

    ReplyDelete
  3. smartphone ni untuk kegunaan penting ckup la. kalau dah mngadap je kejenya, memang panas laaa hatii :)

    ReplyDelete
  4. hnmmm tak mampu kot nk hadiah hp .... hehe
    tgu dia hadiahkan kat aku je ....
    lg pun aku tak heran sgt ngan hp dia ... jrg seklai nk pgg kecuali bluetooth gambar dr hp die yg amik waktu kami keluar jln2 ...tu je pun

    ReplyDelete
  5. Cik abe SA mmg x berenggang ngan hp..tp fikir positif je sbb dia bos so mmg x lekang la ngan hp...jgn la usik hp dia..mau perang badar nanti..eh...hehehhehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …