Skip to main content

GAMBAR DETIK-DETIK TERAKHIR SEEKOR ANJING INI SANGAT MENYENTUH HATI...

Assalamualaikum..

Sedih dan sebak pulak rasanya bila saya tengok gambar-gambar seekor anjing yang hayatnya terpaksa diakhiri akibat penderitaan yang dialami oleh anjing tersebut .Hannah mempunyai penyakit sawan  yang dideritainya sejak bertahun lama.Walaupun berbagai ubatan dan rawatan diberikan keadaan Hannah bertambah teruk dan sering mengalami sawan hingga diberikan ubat untuk pinggul siku dan buah pinggan nya.Namun keadaan nya bertambah teruk hingga kerap  kali terjatuh ketika menuruni tangga. Dengan keadaan Hannah itu menyebabkan pemiliknya tidak sanggup untuk melihat penderitaan hannah berterusan dan mengambil keputusan untuk menamatkan riwayat anjing malang ini..

Untuk hari terakhir Hannah diberikan layanan yang baik sebagai kenangan untuk pemiliknya yang sangat menyayangi Hannah...Gambar-gambar yang menyentuh hati ini bukan saja menceritakan tentang hari terakhir hannah malah tergambar juga perasaan sebenar pemiliknya..




















Sedihnya... :( 

Berakhir sudah penderitaan Hannah...


sekian...

Sumber;Boredpanda.com

Comments

  1. Kalau biar hidup tak boleh ek.....Nampak mcm sihatkan....biar ajelah sampai dia mati sendirikan. Tapi tulah bila dah bela, dah sayang, time terpaksa berpisah cengginilah yg tak sanggup tu

    ReplyDelete
  2. ini yang tak syok kan? kita dah sayang betul2 haiwan tu, tiba-tiba kena bunuh dia..hmm..saya pernah juga, kucing..jaga dari anak kecil, sampai la besar, lepas tu sy nikah n dapat anak..dah tak boleh bela, terus sy lepaskan dia dekat kawasan yang tak mungkin dia boleh balik, memang syg betul dekat kucing tu..hmm..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…