Skip to main content

GAMBAR 12 KUCING ANEH YANG MUNGKIN ANDA BELUM PERNAH LIHAT

Assalamualaikum...

Saya percaya ramai pembaca blog saya ni seorang yang
suka kan kucing.tapi kadang2 kalau datang kucing yang pelik,
gigi tajam ,mata macam  ular ,...adoi..
boleh lari menyorok belakang pintu..
Seram..

Saya memang takut kalau kucing tu besar dan nampak garang.
Apa lagi kalau kucing yang fizikal nya aneh dan tak pernah di lihat..
susah nak duga kucing pelik2 nih..heheeh..
Jom kita tengok gambar2 kucing yang aneh
yang mungkin ada antara kita belum pernah tengok..

#1 Canadian Lynx (Lynx Canadensis)


#2 Sand Cat (Felis Margarita)



#3 Pallas Cat (Otocolobus Manul)



#4 Black-footed Cat (Felis Nigripes)



#5 Caracal (Caracal Caracal)



#6 Clouded Leopard (Neofelis Nebulosa)



#7 Pampas Cat (Leopardus Pajeros)



#8 Jaguarundi



#9 Leopard Cat (Prionailurus Bengalensis)


#10 Fishing Cat (Prionailurus Viverrinus)


#11 Serval (Leptailurus Serval)



#12 Bay Cat (Catopuma Badia)


Ada yang comel tapi ada banyak jugak yang menakutkan..heheh..
Cukup la bela Cici je..Cici pun kadang2 menakutkan
bila dia lapar..dia akan berdiri sambil bergantung kat seluar kita..
lepas tu dia rela diseret kemana2 dengan keadaan dia
yang tergntung tu..Sabar je la...

sekian..

Comments

  1. Ada jugak yang menyeramkan kucing2 ni. Heheh

    ReplyDelete
  2. kenapa bujibu tak de? dia pun kucing yg aneh jg hahahaah

    ReplyDelete
  3. comelnya cici :) Kucing pun macam macam jenis :)

    ReplyDelete
  4. semua comel.. kucing cm mana pun tetap comel..

    ReplyDelete
  5. Ok Jaguarundi ngan Bay Cat saya baru tengok. Kalau Bay Watch selalu wakakaka :D

    ReplyDelete
  6. akak suke nengok kucing yg comei2 je... yg beso gabak yg muke ganas tak minat sgt

    ReplyDelete
  7. 2 last tu mcm kucing dato alif je kan .... aku suka no 1 tu suka tapak kaki dia besar

    ReplyDelete
  8. Akak suka kucing tapi kalau dah wajah menakutkan tak berani lah nk sayang2.

    ReplyDelete
  9. Lebih banyak yang menakutkan daripada comel. Ini jenis yang terpupus ni. Kalau tak mesti dah masuk Malaysia. Hihihi

    ReplyDelete
  10. walaupun pelik tapi nampak comel

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …