Wednesday, 24 August 2016

DIY : CARA MENGHIAS TANGGA

Assalamualaikum..

Korang yang ada rumah bertingkat2 tu mesti kadang2 rasa boring tengok tangga yang kosong je.Sesekali  nak ubah suasana jadi lebih ceria..kan??Selalunya apa yang kita buat ialah pasang permaidanai di tangga dan ada juga yang letak kan hiasan macam pasu bunga danmenghiasa dinding untuk cantik kan ruang di tangga.

hari ni saya nak kongsikan satu gambar ni..cara menghias tangga untuk nampak lebih kelainan yang diinspirasikan dari buku-buku kegemaran kita..Jom tengok...:)




Amacam??cantik tak?? Ok..tengok cara-caranya pulak...



Memula bersihkan tangga..lepas tu cat tangga dengan warna hitam.guna cat biasa yang guna untuk cat asa dinding tu..Kemudian baru cat guna warna yang kita nk ikut macam warna buku kegemaran kita tu la..kemudian lukis la..kena ada la bakat melukis tu suikit ye..

Buat gini lebih jimat dari nak beli permaidani dan hiasan pasu kecik2 ..anak2 pun suka tengok tangga warna warni macam ni..




selamat mencuba...

1 comment:

  1. org putih suka yg unik2 gini kan kak. nt sy nk buat bila pindah rumah nanti.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();