Skip to main content

15 GAMBAR BUKTI KANAK-KANAK BOLEH TIDUR DIMANA SAHAJA

Assalamualaikum...



Tidur sambil berdiri, tidur sambil duduk itu bakat terpendam anak lelaki saya.ahahah.Dia suka tahan mata dia sebab tu bila tak tahan sangat , sambil bersandar kat dinding dia boleh tidur.bahaya kan??Sebab tu saya memang tak tinggal anak saya sorang-sorang diruang tamu atau bilik.mana dia duduk ada la saya kat situ.Orang kata anak kecil ni kalau tempat tak selesa dia tak boleh tidur.betul ke?tak betul sebab ada bukti yang menunjuk kan anak kecil boleh tidur di mana saja asalkan dia mengantuk.Kalau dia tak mengantuk bagi la dia tidur atas tilam empuk pun dia tak kan tidur.
















 Ada setengah budak yang bila dia tidur kat mana2 je , kita alih je bagi tidur elok-elok mula la meraung-raung sebaba terkejut atau marah tidur nya diganggu.kalau korang ada anak jenis ni biarkan saja dia tidur dan jangan kacau dia.Cuma perhatikan dia supaya tak jatuh atau boleh membahayakan diri dia.Tak pun cuba buat bising supaya dia terjaga.


sekian..

Comments

  1. hihihihi mmg betul pun... kalu dh ngantuk tgh main pun blh tido kt mana2 saja tp kalu tak ngatuk kite dok paksa pun dia bt dek je

    ReplyDelete
  2. anak2 jenis tak tidur mcm tu ... mmg thn mata tp klu masuk kereta mesti kalah ...hahaha

    ReplyDelete
  3. Aduhai! Epik sungguh tempat budak-budak ni pilih nak tidur. Walaupun adakalanya nampak bahaya, comel pulak bila tengok mereka lena tidur.

    Nasib baiklah anak-anak bujang saya jenis tak akan tidur lena merata aje. Kalau tidak, naya juga!

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …