Skip to main content

15 GAMBAR BUKTI KANAK-KANAK BOLEH TIDUR DIMANA SAHAJA

Assalamualaikum...



Tidur sambil berdiri, tidur sambil duduk itu bakat terpendam anak lelaki saya.ahahah.Dia suka tahan mata dia sebab tu bila tak tahan sangat , sambil bersandar kat dinding dia boleh tidur.bahaya kan??Sebab tu saya memang tak tinggal anak saya sorang-sorang diruang tamu atau bilik.mana dia duduk ada la saya kat situ.Orang kata anak kecil ni kalau tempat tak selesa dia tak boleh tidur.betul ke?tak betul sebab ada bukti yang menunjuk kan anak kecil boleh tidur di mana saja asalkan dia mengantuk.Kalau dia tak mengantuk bagi la dia tidur atas tilam empuk pun dia tak kan tidur.
















 Ada setengah budak yang bila dia tidur kat mana2 je , kita alih je bagi tidur elok-elok mula la meraung-raung sebaba terkejut atau marah tidur nya diganggu.kalau korang ada anak jenis ni biarkan saja dia tidur dan jangan kacau dia.Cuma perhatikan dia supaya tak jatuh atau boleh membahayakan diri dia.Tak pun cuba buat bising supaya dia terjaga.


sekian..

Comments

  1. hihihihi mmg betul pun... kalu dh ngantuk tgh main pun blh tido kt mana2 saja tp kalu tak ngatuk kite dok paksa pun dia bt dek je

    ReplyDelete
  2. anak2 jenis tak tidur mcm tu ... mmg thn mata tp klu masuk kereta mesti kalah ...hahaha

    ReplyDelete
  3. Aduhai! Epik sungguh tempat budak-budak ni pilih nak tidur. Walaupun adakalanya nampak bahaya, comel pulak bila tengok mereka lena tidur.

    Nasib baiklah anak-anak bujang saya jenis tak akan tidur lena merata aje. Kalau tidak, naya juga!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …