Skip to main content

PILIH BEG TANGAN SESUAI DAN CARA BAWA BEG TANGAN..

Assalamualaikum...



Ada ramai wanita yang suka berjalan dengan membawa beg tangan.
Disebab kan itu ada macam2 jenis beg tangan yang di cipta untuk wanita
sesuai dengan gaya hidup wanita tu sendiri.

Bukan beg tangan tapi ianya menjadi pilihan utama sebilangan wanita termasuk saya.

kalau ikut cara saya, saya suka bawa beg dengan menggalas di bahu.
kadang2 ada tempat2 yang saya akan gunakan beg galas sahaja.
Contoh macam ke zoo atau tempat2 yang sedia maklum anak
saya akan melasak memang bagpack la pilihan saya.

Tapi kalau untuk shopping ke, pi majlis mana2 ke saya lebih suka
galas beg di bahu macam sling bag .macam beg di atas ni.
nak lebih selamat pakai silang je macam ni.


Cuma satu suami saya pantang la kalau saya galas beg kat lengan.
Dia kata nampak macam makcik2..hahha...sabar je la..
saya kadang2 saja je balas balik kata "ni la gaya mak2 datin.." hahahah..



Jadi beg tangan yang ada tali panjang ni memang pilihan saya la..
Senang nak bergerak kalau pakai beg galas belakang dan galas
di bahu ni.senang nak kejar Mikhail..hehehe

Korang pulak cemana??suka beg dan cara bawa beg yang macam mana??

sekian..

Comments

  1. Isteri saya suka beg tangan yg besar boleh isi macam-macam benda dalamnya.. tapi kadang kena kat laki jugak tolong galaskan.. sayang bini lah katakan , trend suami isteri masa kinikot dah tak kisah apa org lain kata.. tak ada yg peliknya kan. ikut keselesaan kita bawa beg macam mana..itu yg lebih penting . pendapat saya.

    ReplyDelete
  2. kalau akak... akak pilih sling beh ngn hbeg yg sandang tepi... n semestinya hbeg tu kene bsr sbb banyak bnda anak2 nk boh dlm tuh... segala baju sluar or biskut dia... bkn dia tak bwk beg sndiri tp dh terbiasa boh beg mamanya

    ReplyDelete
  3. Suka handbeg ada 2 cara bawa. Shoulder and sling...Kalau kerja shoulder dan masa berjalan-jalan, sling..Beg yang cukup besar yang boleh bawa purse, air mineral, sapu tangan dan segalanya...

    ReplyDelete
  4. aida ada beza handbag utk beza occasion.
    gi keje lain. beg ala mak datin.
    gi jalan2 dgn anak2 pakai sling bag aje.
    mudah nak bersilat berlari melompat :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …