Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2016

NAYLA SERIES INSTANT SHAWL: SHAWL LABUH, CANTIK DAN MURAH

Assalamualaikum...



Sekarang ni ramai wanita yang dah berminat nak pakai Shawl.Kalau dulu pemakaian shawl ni kurang diminati sebab banyak shawl yang dijual bila pakai singkat je.saya pun ada banyak shawl yang bidangnya kecik.Bila pakai jadi singkat.Tarik depan, belakang singkat, tarik belakang depan pulak singkat.Tapi sekarang dipermudahkan lagi pemakaian shawl ni dengan adanya Instant Shawl Nayla Series.



Bukan saja tersedia dengan warna-warna terkini tapi Nayla instant Shawl ni juga ukuran nya labuh dan sesuai untuk wanita2 yang lasak dan aktiviti sepanjang hari yang padat tapi masih mengekalkan gaya muslimah , moden dan cantik.Ada 15 warna untuk korang pilih..Tengok kat bawah ni..cantik...nya..saya suka Nayla series instant shawl  Cocoa Chanel tu..:)



Siap dengan inner sekali, bila pakai tak sampai 5 saat dah siap.Tak de la kita terbelek2 melilit shawl depan cermin setiap pagi.Pergi kerja pun orang tengok kemas terletak je shawl nya.

Fabrik yang digunakan untuk Nayla Series  Instant …

TUGAS MAK BUKAN LAGI DI DAPUR

Assalamualaikum...



Tak de perancangan dalam masa terdekat ni nak balik ke kampung.Jadi tak de pulak rancang nak masak apa untuk mak ni..Saya kadang2 tu nak cuba buat macam2 resepi baru yang saya percaya mak saya beklum pernah rasa.tapi kadang2 tak sempat..kesian kat mak..

Selalu saya baca, dengar tengok bila anak cucu balik ke kampung mula la si mak tu masak itu masak ini untuk anak cucu yang balik tu..tapi berbeza dengan keluarga saya..dari kakak sampai la ke adik2 kami ni bila balik kampung mak memang di larang memasak..mak kena dok goyang kaki baring2 depan tv .Dah siap masak baru bangun..heheh..

Kalau kami malas masak kita beli je la atau makan je kat luar.

Kesian kat mak kalau dia pulak masak untuk kami.Saya yang masak untuk berapa kerat orang dalam rumah ni pun sampai berpeluh kat dapur ni kan pulak nak suruh mak masak untuk kami anak beranak.

Ikut tekak kami ni memang tak pernah la rasa macam.." teringin nak makan gulai mak masak.."memang tak de..Sebab kami faham tak…

PERKARA-PERKARA INDAH YANG TERJADI PADA WANITA KETIKA HAMIL

Assalamualaikum...

Walaupun menjadi seorang ibu ni dalah satu impian ramai wanita namun ada juga yang sangat takut nak melalui peringkat2 semasa kehamilan.


Ada yang merasakan mengandung akan membataskan segala aktiviti harian dan ianya membuatkan ada segelintir wanita rela hidup bersendirian tanpa suami dan anak2.tapi bukan semua macam tu tau..Ada yang sepanjang kehamilan merasakan setiap peringkat kehamilan sebagi satu pengalaman berharga dan menyeronok kan..
Jom tengok apa perkara2 yang wanita rasakan indah dan menyeronok kan  sepanjang kehamilan..







 seronok..kan??haih..rindu pulak rasa nak mengandung..hehehe..

sekian..

GAYA RAMBUT APA YANG SESUAI DENGAN BENTUK WAJAH ANDA?

Assalamualaikum..

Korang suka tak dengan bentuk wajah korang sekarang??
mestila..kan??kita kena suka diri sendiri esebelum suka kan orang lain..

cerita pasal wajah mesh tengok bentuk wajah korang tu
sesuai dengan gaya rambut yang macam mana..

GAYA RAMBUT YANG SESUAI DENGAN BENTUK WAJAH :





Ok..dapat dah gaya apa yang sesuai..
lepas ni kalau nak keluar pi kerja ke, pi jalan2 ke..
atau yang berhijab tu nak cantik2 depan suami
ikut la ttip diatas ni ye...

sekian...

TIPS MUDAH UNTUK BLOGGER YANG NAK SEWA TAPAK IKLAN DI BLOG.

Assalamualaikum...



Jarang2 dah dapat update blog di awal pagi..
selalunya lepas tengahari baru dapat update blog..
walau cemana pun update tetap update..
sehari tak boleh tak update sebab kita ada banyak banner kat atas yang
perlu di lihat oleh pengunjung blog ni..
Orang dah bayar kena la buat kerja..

Sebab itu penting untuk advertiser mencari blog yang aktif
untuk diaorang letak kan iklan diaorang.
Rugi lah kalau bayar kat blog yang tak aktif..
Update blog seminggu sekali..
berapa kerat je yang boleh nampak banner yang awak letak di blog tu..

Untuk blogger pulak bila dah terima bayaran,
macam mana kita sibuk sekali pun tanggungjawab tu kena la ada..
Kita tak boleh bagi alasan "saya tak sempat la nak update.."
sedangkan bayaran kita dah dapat, banner pun dah pasang..
Advertiser tak boleh terima benda2 gini..
sebulan saja la diaorang sewa banner di blog kita kalau kita bagi alasan macam tu.

Satu lagi bila awak sewakan tapak iklan tu ,
pastikan awak bukan semata2 sewakan tapa…

KESIAN GADIS NI..KERETA NYA DI SIMBAH AIR KENCING KETIKA MEMANDU.

Assalamualaikum...

Orang perempuan selalu jadi mangsa jenayah tak kira kat mana je.
Takut rasa nak keluar kalau tak de suami yang temankan ..
Kena lebih berhati-hati dizaman sekarang ni..
Siapa kata Malaysia masih aman??


Hari ni terbaca satu kejadian yang menakutkan menimpa seorang gadis
Baca kat status dia di facebookHafizha Syazwani ,
memandu kereta menuju ke  Politeknik Seberang Perai
pada jam 7.45 pagi.

Tiba2 sahaja ada seorang penunggang motorsikal menghampiri kereta nya dan
menyimbah cermin keretanya dengan air kencing
yang diisi ke dalam botol.




Entah apa sebenarnya niat lelaki tersebut pun tak di ketahui..
Tapi menurut gadis ni ianya bagaikan sengaja dilakukan.

nak kata peragut tak pulak dia ragut sebab lepas dia simbah terus dia belah..
Mungkin orang gila..
tak pun dia ada dendam kat orang..
kan?siapa tau..

Sebaiknya buat report polis sebab nanti polis akan lebihkerap
buat rondaan di kawasan tu..


sekian...




PADAH MAKAN JAMBU BATU LEPAS TU MALAS GOSOK GIGI.

Assalamualaikum...



Selalu juga makan jambu batu..
Tapi biasanya saya buang dulu bijinya sebab takut sembelit.heheh.
walaupun ada yang kata makan biji jambu batu boleh bersihkan usus
tapi pengalaman sepanjang 30 tahun makan jambu batu,
kalau termakan biji nya sembelit la jawab nya..hehehe






Ok...nak cerita pasal biji jambu batu pulak..
sebelum tu nak pesan siapa yang dok tengah makan ka, baru nak makan ka..
sila jangan baca ye..hheheh



Kisahnya berlaku di Taiwan.
Gara-gara malas menggosok gigi setiap hari
gigi seorang lelaki di tumbuhi tunas pokok jambu.
Pada awalnya dia merasa sakit pada bahagian giginya selama beberapa hari dan
kerana tidak tahan kesakitan dia terus ke klinik gigi untuk mendapatkan rawatan.

Doktor yang memeriksa giginya mendapati ada daun di celahan giginya.
dan terkejut kerana daun hijau tersebut adalah tunas pokok jambu yang
tumbuh di dalam gigi lelaki tersebut.



Menurut Lelaki tersebut , sebulan yang lalu dia ada
memakan buah jambu batu.
Mungkin ketika itu ada biji j…

BAYANGKAN KALAU SHAHRUKH KHAN BUKAN HERO FILEM DILWALE DULHANIA LE JAYENGE..

Assalamualaikum..



Kalau betul peminat filem hindustan mesti dah pernah tonton filem Dilwale Dulhania Le Jayenge (DDLJ).
maknanya kalau belum tengok tu nampaknya awak bukan peminat filem hindustan.la....
DDLJ adalah antara filem paling popular di dunia tau.
Sebab tu la masih ada panggung wayang yang masih menayangkan filem ni di India.
hebat kan??

Lakonan Kajol dan Shahrukh Khan dalam filem ni adalah antara lakonan paling berjaya
sepanjang karier mereka berdua dan sehingga sekarang dua lagenda ni
masih lagi menjadi rebutan ramai penerbit filem.



Berbalik pada filem DDLJ ni, sebenarnya watak yang dipegang oleh Shahrukh Khan
tu nyaris2 je dilakonkan oleh pelakon lain.
Ini disebabkan pada awalnya Shahrukh Khan menolak untuk
berlakon di dalam filem tersebut.

Kemudian Aditya Copra selaku pengarah filem ni terpaksa mencari pelakon lain
dan pelakon yang juga popular ketika itu , Saif Ali Khan menjadi pilihan Aditya.
Mujur la Saif Ali Khan juga menolak untuk berlakon dalam filem ni.
Sekali lag…

ISU KAHWIN 2 : PENGGUNA LAMAN SOSIAL HASUT ISTERI BENCI SUAMI

Assalamaulaikum..


Selamat tengahari semua...
Hari ni saya nak pesan sikit la...
dah lama tak buat entry membebel ni..

Ni la..Pasal artis kawen dua tu..
Minggu ni ada dua cerita panas pasal kawen dua..
satu melibatkan ahli perniagaan dan satu lagi melibatkan seorang pelakon popular .



Bab kawen dua ni saya tak mau sentuh la..
Tapi ni yang tukang2 sibuk ni..Boleh la menyibuk setakat nak ambik tau..
Depa kan orang terkenal mesti la kita nak ambik tau jugak..kan??

Tapi berpada2 la..
Jangan sampai kita jadi batu api..
Walaupun kita tak setuju dengan apa yang si suami tu buat
jangan sesekali kita menghasut dan jadi batu api
untuk menyemarak kan rasa benci dalam diri isteri pada suaminya..
berdosa ampa oi..

Ni makcik baca komen ampa kat ig isteri2 tu..mengucap panjang tau..

"..baiknya hati awak..kalau saya la, tak bagi muka kat suami macam tu..
dah lama saya angkat kaki..Perangai yang tak bermoral.."

"..saya tak suka lelaki macam ni..tak cukup satu..isteri cantik pun
nak cari …

TAHNIAH YANA SAMSUDIN..DAPAT BABY BOY!!!

Assalamualaikum...

Tahniah kepada pasangan suami isteri Yana Samsudin dan Fadzil Zahari yang telah  menimang cahaya mata pertama mereka.Dalam status Fadzil Zahari di Instagram , beliau memuat naik gambar nya bersama bayi lelaki nya.


Mesti ramai yang tak sabar nak tengok wajah comel anak mereka ni.Sabar ye semua..yang pasti dah tentu comel macam Yana..heheh
Apa pun tahniah untuk Yana dan Fadzil Zahari.Semoga kehadiran cahaya mata ni menambah lagi kebahagian dalam rumahtangga mereka.Selamat berpantang untuk Yana..:)

sekian..

HANYA WANITA YANG BERGELAR IBU SAHAJA YANG FAHAM BAGAIMANA PERASAAN NYA...

Assalamualaikum...



Seronok tau bila dah jadi ibu ni.. Mungkin ada yang tak faham..Dulu saya pun tak faham perasaan seorang ibu ni sehingga la saya sendiri jadi seorang ibu. Bagi saya semua anak kecil sama saja..
Tapi bila dah jadi ibu hakikatnya, perasaan pada anak sendiri berbeza dengan [perasaaan pada anak orang lain tu.
Satu lagi anak sendiri ni kita je boleh marah..Kalau suami marah anak , kita pulak yang sentap..hahah .. Ramai ibu2 yang rasa macam tu tau..termasuk saya...:P
Ada banyak lagi perkara2 yang hanya ibu2 sahaja yang faham..terutama sekali hal2 mengurus kan anak-anak.. Nak tau apa dia..jom tengok..:)
Bila kat tempat kerja rasa nak cepat balik je..Banyak kerja rumah nak buat.. Tapi bila sampai je rumah sibuk melayan anak dulu. Anak dah tidur baru boleh buat kerja rumah..Tu pun kalau dia tido la..heheh
heheh..siapa pernah jadi macam ni...?? Haha...bila tengok dalam manual tu macam ok je diaorang guna..Kenapa bila kita guna rasa serabut pulak ni??
Ni saya la ni... hahah.. …

GOO.N LAMPIN PAKAI BUANG YANG SELESA DAN TAK BERPELUH

Assalamualaikum...


erm..kat rumah tak de lantai merelit macam ni..heheheh
Macam ni la anak saya , Mikhail kalau keluar membeli belah di Mall atau kedai2 yang lantainya dia nampak licin dan berkilat..masa tu la dia nak main tembak-tembak atau  nak berenang macam jaws Pening kepala ..kan??Nak kejar dia satu hal la sebab bila kita kejar dia ingat kita main kejar2 dengan dia..jalan pegang tangan memang jangan mimpi la


Disebab kan lasaknya anak saya ni saya akan pastikan dia pakai pakaian yang selesa dan lampin dia juga mesti lah selesa.Saya diperkenalkan dengan lampin pakai buang jenama Goo.N ni.Ini pertama kali saya beri anak saya cuba pakai lampin jenama ni.

Saya pilih lampin jenis tape ni ..Koyak je kat depan macam ni..Ini saiz XL.memang besar dan nampak penuh.

Saya agak risau jugak la nak pakaikan dia lampin ni sebab lampin ni macam nipis.Malam tadi jam 11 saya pakaikan lampin ni pada di sebelum tidur.Mula2 dia macam tengok je muka saya .pelik kot sebab lampin nipis , Rasa selesa kot…