Skip to main content

TRICK BESARKAN SELUAR JEANS GUNA AIR PANAS

Assalamualaikum...

Sejak saya diet ni ada 2,3 helai jeans yang saya dah boleh pakai semula.Kalau tidak ketat kat peha..Memang tersimpan je la dalam almari.Hari2 buka mampu tengok je..

Mesti ada antara kita ni juga yang alami masalah sama.Berat badan naik dan jeans lama tak boleh disarungkan .Kalau ada jeans yang disarungkan rasa macam ketat sikit kat peha tu boleh la ikut trick ni.Tapi kalau sampai sebelah kaki pun dah tak boleh masuk.Sila turunkan berat badan ye..Trick ni tak sesuai untuk anda yang mengalami kenaikan berat badan yang melampai,.heheh


Ok meh kita mulakan trick mudah untuk besarkan jeans yang ketat.

Bahan-bahan : Air panas dan botol semburan.

1-bentangkan jeans di atas lantai.
2-semburkan air panas ke bahagian jeans yang nak dibesarkan.
3- tarik atau renggangkan bahagian jeans yang ketat
4-lakukan dengan cepat.jangan sampai air tadi sejuk..
5-lakukan cara yang sama pada bahagian lain jeans yang nak di besarkan
6-kemudian seterika bahagian tersebut dengan suhu sederhana atau boleh gunakan pengering rambut.
7-gantung guna hanger sampai kering baru boleh pakai.

Boleh tarik arah mana yang korang suka..tapi pastikan belah kiri dan kanan sama lebar.Jangan tarik yang kiri je tapi kanan tak tarik..Nanti pakai la jeans ketat sebelah..heheheh..


Kalau nak cara senang rendam saja guna air panas.Tapi cara ni takut2 boleh merosak kan fabrik atau jeans jadi mengelebeh .Kalau pakai penyembur tu kita boleh kawal air panas yang kita guna...Terserah la nak guna cara apa.kalau nak buat , cuba dulu guna jeans yang murah2 pun bagus juga..kan??

sekian..

sumber: #whowhatweardotcom

Comments

  1. huu.. yui lak kurg jeans..so xleh guna ni...heheh

    ReplyDelete
  2. akk ada 1 masalah kalau basuh jeans mesti nak pakai balik ketat giler..hahahaha..pastu lps dh pakai lelama br ok..

    ReplyDelete
  3. Jelesnya seluar2 lama dah boleh pakai. Nani banyak yang dah tak boleh pakai. Hahaha.
    Ohhh boleh try cara ni :)

    ReplyDelete
  4. sungguh ke ni? awat daku tak penah tahu!
    kalau part pinggang ada tak? huhu

    ReplyDelete
  5. Eh... baguslah Dee tips ini kakak betul-betul nak cubalah sebab jean anak dara kakak nampak agak ketat kakak nak longgarkan sikit. Terima kasih Dee.

    ReplyDelete
  6. KLU NK BG JEANS TU KETAT BLK MCM NA ... LA NI BYK JEANS DAH LONGGAQ ...SELERA MKN MERUNDUM SEDIH BETUI LG RISAU NK POSA NI ... JENUH MMH LOST WEIGHT SUNGGUH LA

    ReplyDelete
  7. alaa dah besar ni.. nk kecikkan .. ada tips tak ? hehee

    ReplyDelete
  8. Gud tips..lya jrg guna jeans da lun selai 2 jak pun jrg pkai

    ReplyDelete
  9. Kak setiap kali nak pkai buat ka? Kaa mmg dah buat dia tk akan kecut kmbali mcm asal,?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …