Skip to main content

PELUPA TERUK DAH NI....

Assalamualaikum...



Saya ni ada sikap pelupa tau..bukan sikit2 dia punya lupa tu..hari2 ada je benda yang saya lupa.maklum la..dah tua..hehhhehe..kadang2 upa kunci kat mana, lupa nak tutup air, lupa macam2 lagi...

Terbaru..lupa suami kat mana...


Teruk kan?? suami tido dalam bilik pun boleh lupa.kalau duduk rumah banglow 4 tingkat lain la..ni rumah sekangkang kera pun boleh tak ingat..Nampak gaya kena makan kismis lebih banyak ni..

Kalau lupa tarikh temujanji dengan klinik tu memqng banyak kali dah la..sampai pernah nurse telefon tanya apasal tak mai klinik..yang kelakar nya boleh pulak saya tanya nurse.."pi klinik untuk apa"..lupa yang saya ni ada anak..hahahah...

Sekian..


Comments

  1. kadang2 memang kita jd pelupa yang teruk

    ReplyDelete
  2. Selamat pagi ♥
    haha..teruk sgt tu..

    ReplyDelete
  3. Alasan kalau saya lupa, dah beranak jadi urat banyak putus..hihi

    ReplyDelete
  4. haha..
    cik diana ni dah parah.. whatup laki dlm bilik..haha...x tahan tu..ingat ct hr kerja bulan depan kot...

    ReplyDelete
  5. Dah parah ni dek,sampai kan suami dlm bilik pun dah lupa :-).

    ReplyDelete
  6. hahhaha..tapikan sy pun biasa jgk mcm ni...2 minggu lps tertinggal sblh selipar kat teganu sblh lg elok je bwk balik umah..nasib baik adk tlg carikan pastu jumpa...xtau bila nk p ambk plak...huhu

    ReplyDelete
  7. Adehh kelakar juga akak ni, blh2 lupa suami d mna kihkih..memg kna byk mkn kismis tu kak, lya ni pun pelupa juga tu yg amalkn mkn kismis alhamdulillah penyakit tu pndai bransur2 hilg skit brbnding x seteruk dulu

    ReplyDelete
  8. hahhaa.. kelakar laa.. kuat kerja ni..

    ReplyDelete
  9. Kritikal tu makcik. Esok sila beli kismis sekilo haha...
    Banyak sangat yg dipikir tu maklumlah anak kecik kecik..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …