Skip to main content

PELUPA TERUK DAH NI....

Assalamualaikum...



Saya ni ada sikap pelupa tau..bukan sikit2 dia punya lupa tu..hari2 ada je benda yang saya lupa.maklum la..dah tua..hehhhehe..kadang2 upa kunci kat mana, lupa nak tutup air, lupa macam2 lagi...

Terbaru..lupa suami kat mana...


Teruk kan?? suami tido dalam bilik pun boleh lupa.kalau duduk rumah banglow 4 tingkat lain la..ni rumah sekangkang kera pun boleh tak ingat..Nampak gaya kena makan kismis lebih banyak ni..

Kalau lupa tarikh temujanji dengan klinik tu memqng banyak kali dah la..sampai pernah nurse telefon tanya apasal tak mai klinik..yang kelakar nya boleh pulak saya tanya nurse.."pi klinik untuk apa"..lupa yang saya ni ada anak..hahahah...

Sekian..


Comments

  1. kadang2 memang kita jd pelupa yang teruk

    ReplyDelete
  2. Selamat pagi ♥
    haha..teruk sgt tu..

    ReplyDelete
  3. Alasan kalau saya lupa, dah beranak jadi urat banyak putus..hihi

    ReplyDelete
  4. haha..
    cik diana ni dah parah.. whatup laki dlm bilik..haha...x tahan tu..ingat ct hr kerja bulan depan kot...

    ReplyDelete
  5. Dah parah ni dek,sampai kan suami dlm bilik pun dah lupa :-).

    ReplyDelete
  6. hahhaha..tapikan sy pun biasa jgk mcm ni...2 minggu lps tertinggal sblh selipar kat teganu sblh lg elok je bwk balik umah..nasib baik adk tlg carikan pastu jumpa...xtau bila nk p ambk plak...huhu

    ReplyDelete
  7. Adehh kelakar juga akak ni, blh2 lupa suami d mna kihkih..memg kna byk mkn kismis tu kak, lya ni pun pelupa juga tu yg amalkn mkn kismis alhamdulillah penyakit tu pndai bransur2 hilg skit brbnding x seteruk dulu

    ReplyDelete
  8. hahhaa.. kelakar laa.. kuat kerja ni..

    ReplyDelete
  9. Kritikal tu makcik. Esok sila beli kismis sekilo haha...
    Banyak sangat yg dipikir tu maklumlah anak kecik kecik..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …