MENCURI SEBAB TABIAT ATAU SEBAB NAK CANTIK...

Assalamualaikum...

Semalam di facebook ternampak la status diatas ni..orang yang ada tabiat suka mencuri ni kadang2 dia bukan mencuri sebab desakan hidup.Tapi sebab di ada peluang untuk mencuri.

Macam kes kat atas ni...dari barang yang dia curi tu saya rasa di tak de la terdesak sangat hidup dia.lain la kalau dia curi beras  sekampit dengan sardin tin kecik.Boleh la kata mungkin anak dia lapar dan sebagainya..

Tapi yang dia curi tu adalah benda yang kita rasa "ada duit beli,tak de duit tak pe..tengok2 je la"..tak penting pun benda tu..itu pun dia curi jugak.nampak sangat si pencuri ada tabiat mencuri yang serius.

Mencuri sebab nak cantik?terdesak nak cantik??rasanya kalau dia guna produk yang dia curi tu boleh cantik ke??entah2 muka jadi lebih hodoh..ye la..barang curi..kan?

Mungkin juga ni disebabkan kehebatan perlaking yang orang dok perkatakan sekarang ni..sampai sanggup mencuri..heheheh...

Sekian...




Post a comment

9 Comments

  1. MACAM2 KES... SERAM BACA ....

    ReplyDelete
  2. trbca gak smlm.. ngrut sgguh. nmpk benor yg curi tu kedekut..haaaa.

    ReplyDelete
  3. Setujuu sangat. Rasanya barang yang dia curi tu kalau takdek pun takpe. Huhu. Macam macam sekarang ni

    ReplyDelete
  4. Ada hati nak try pakai produk tu tapi tak mahu bayar. Curi ajelah jawabnya...

    ReplyDelete
  5. http://denasimplelife.blogspot.my/2016/05/short-trip-kundasang-sabah.html jom jalan2 ke blog saya

    ReplyDelete
  6. nak cantik ambil cara mudah... huhuh wlpun kulit dah cnatik tp perangai ttp huduh :(

    ReplyDelete
  7. Benda mcm tu pun nak curi kan, tu bukan trdesak tpi sengaja

    ReplyDelete
  8. Salam,
    haha..yelah...kadang2 kan, org yg tgh terdesak tu pun tau mencuri yang sepatutnya yg dia perlukan je...tp org yg tak terdesak ni mencuri sebab apa entah..haha pelik sungguh~ tak bersyukur agaknya..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)