Skip to main content

INI DIA 8 PEROGOL CILIK -USIA LINGKUNGAN 9-14 TAHUN

Assalamualaikum...



Dunia..dunia..
Hari ni terbaca tentang 8 perogol cilik yang ditahan polis .
kejadian bukan berlaku di negara kita tapi di negara seberang.
Namun perkara ni sangat membimbang kan kita.
Macam mana kanak-kanak ini boleh bertindak sebegini..?
Bagaimanakah didikan yang mereka terima..?
Apa yang mendorong mereka bertindak sehingga diluar kawalan?
bukan kah sepatutnya diusia begini mereka
hanya memilirkan tentang sekolah, tentang ibu ayah dan perkara2 yang
sesuai dengan usia mereka...?






Kanak-kanak ini ditahan di sekolah masing-masing.
memandangkan kesemuanya masih belajar .
Ada dikalangan mereka adalah kanak-kanak yang berusia 9-12 tahun.
Mereka dikatakan merogol seorang pelajar usia 13 tahun secara bergilir-gilir.
Lebih mengejut kan ketika melakukan perkara terkutuk tersebut
mereka  menggunaakn sejenis pil atau uabatan yang dikawal.

sekian....

Sumber: merdeka.com

Comments

  1. ya ALLAH.. apalah nak jd zaman skg ni..

    ReplyDelete
  2. Na'uzubillahiminzalik!
    Pada kakak bila tiada kekakangan IT tak mustahil ini semua boleh terjadi - maksud kakak salah satu sebabnyalah..

    ReplyDelete
  3. hat kecik tu pun ada erection ke ... biar betui ... dasatnye .... mr.p pun kecik lagi dah gatai nk rogol org kegilaan apekah ini

    ReplyDelete
  4. uish..9 tahun?? uishhhh...anak-anak sekarang..terlalu advance! menakutkan!

    ReplyDelete
  5. Astagfirullahalazim...menakutkan betul..huhu...9 tahun usia anak MV...sebab tue risau nak lepas kan anak bebas bergaul///

    ReplyDelete
  6. Nauzubillah...
    Dunia akhir zaman.

    ReplyDelete
  7. Allahu. Apa lah nak jadi sekarang, macam macam benda jadi T_T

    ReplyDelete
  8. YaAllah menakutkan sungguh,betul lah kata kakzakie ,salah satu sebab pengaruh dari internet.Mereka mungkin ingin mencuba.Tapi 9 thn tu masih terlalu muda.

    ReplyDelete
  9. Allahuakbar...semakin hari manusia semakin menakutkan...mintak di jauhkan dari manusia2 sebegini... :'(

    ReplyDelete
  10. Allahuakbar...takutnya bdk2 besar ni dah pndai bt kerja terkutuk cmni..ni mesti byk sgt tonton video lucah...

    ReplyDelete
  11. Allah..makin mnjdi2 plak remaja zamn skrg ni, takut plak kita.

    ReplyDelete
  12. Na uzubillah!

    Apalah nak jadi dengan dunia sekarang?

    Takut nak membesarkan anak-anak di zaman sekarang ni. Takut kalau-kalau anak bertindak di luar kawalan/pengetahuan kita sebagai ibubapa dek pengaruh rakan/sekeliling.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …