Skip to main content

IFA RAZIAH MENGAMUK DI GELAR GEMUK

Assalamualaikum...



Saya tak tengok pun Anugerah BBintang Popular Berita Harian yang berlansgung kelmarin.Kalau ahad semua rancangan Tv saya tak tengok ..tak sempat.Setakat View fesyen artis kat Instagram je la..Boleh dikatakan kebanyakan artis memang berpakaian sopan.Tak kisah la ikut trend ke apa..Yang penting sedap mata memandang.Tapi tak semua artis nak ikut "trend sopan" tu.Ada juga yang masih selesa dengan fesyen ketat dan sendat macam tahun2 sudah.



Salah seorang nya ialah Ifa Raziah yang tampil dengan busana  biru rekaan Shanel Harun.cantik gaun yang dipakai Ifa tapi ianya agak ketat sampaikan ada mata yang bernanah memandang Ifa Raziah dalam busana tersebut.




Komen pedas yang diterima Ifa membuatkan artis Versetail paling popular ni hilang sabar dan melenting .Pakaian Ifa juga mengundang beberapa komen berunsur lucah di lama Instagram nya.

Kesian Ifa Raziah..Tapi nak buat macam mana.Dah jadi artis ni hadap je la caci maki orang.Sendiri buat sendiri tanggung.Doakan saja lah semoga tahun depan Ifa akan berhijab penuh di malam ABPBH30.

Comments

  1. adik tu mungkin nak menegur tapi cara tu salah...tapi sekarang ni artis2 kite memang tak bole di tegur pon...silap2 kite balik dapat maki...akak mampu cegah dalam hati je...selemah2 iman bak kata nabi junjungan kite...bior jelah depa ni sume bukan budak kecik lagi...masing2 dah tua bangka...takan masih tak dpt beza benda baik dan buruk...pepandai la...lagi pon manusia tak sempurna....

    ReplyDelete
  2. tak berani la pulak nak bagi komen..takut orang kecik hati dan saya pula mendapat dosa kering..

    mana yang tak baik tu..fikir-fikirkan sendiri

    ReplyDelete
  3. hahaha hakikat memang gemuk..hihi tapi pemakaian artis ni juga susah nak cakap yg bertudung pun nampak benda tak patut sebab baju nipis

    ReplyDelete
  4. bagi akk la pakaian dia agak mencolok mata...hmmm
    sebab ketat sangat dekat pungkok...
    hubs akk pun ckp nk tgk pun segan sbb bkn lawa...huduh je...
    bkn nak mengata kan??tpi ifa raziah tu mcm xblh ditegur je...

    ReplyDelete
  5. KOMEN SENSETIF PERLU ELAKANNYA...

    ReplyDelete
  6. kuikui lawak betui ai tak tgk tatau ape jd ... baik ai lena diulik mimpi dr best tgk cerita mcm ni ...

    ReplyDelete
  7. No komen....Manusia ni boleh berubah bila bila masa. Manalah tahu akan datang dia berubah... Hidayah tu kan milik Allah.

    ReplyDelete
  8. Hahaha panas gak hati dia. Ingatkan kebal

    ReplyDelete
  9. Hahaha panas gak hati dia. Ingatkan kebal

    ReplyDelete
  10. lgpun kaler tu pun x berape sesuai agaknye..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …