Skip to main content

GAMBAR KUDA PALING KACAK DI DUNIA

Assalamualaikum..


Saya ingatkan suami saya je yang paling kacak di dunia.Muahahaha...Rupanya ada yang lain yang dikatakan paling kacak .Ni ha..seekor kuda jantan digelar sebagai kuda paling kacak di dunia.
Mujur la dia seekor kuda.nampaknya suami saya masih lagi memegang gelaran lelaki paling kacak..hahahah..


Frederik seekor kuda jantan  berasal dar Amerika Syarikat .Frederik  milik Stacy Nazario yang tinggal di Pegunungan Ozark .Frederik adalah kuda yang mempunyai keindahan dan kegagahan yang menyerlah ditubuhnya .Dia juga mempunyai otot yang cantik, bulu yang berkilat dan rambut yang sangat indah.






Sesiapa yang melihat Frederik pasti akan berasa kagum dengan penampilan nya.

sekian,,

sumber;dailymail

Comments

  1. Berapa ribu lah harga sekor macamani..

    ReplyDelete
  2. jeles dengan rambut dia :'( nak rambut panjang pastu kinting2 camtu gak

    ReplyDelete
  3. rambut kalu trim skit msti lg ensem hehehe...
    tp mmg nampak lain dr kuda biasa

    ReplyDelete
  4. Fuyoooo....kalah rambut org ni makcik... Cenggitu punya kilat dasat wooo hihi...
    Jenuh mak belek apalah yg kacaknya tu... mak tengok legam aje.
    Untung kuda yer, hitam hitam pun org ckp kacak

    ReplyDelete
  5. Kuda pun ada yang paling kacak haaa :)

    ReplyDelete
  6. rambut dia lawa la kak.. badan sado..hehe

    ReplyDelete
  7. Wow, memang macho! Dengan rambut beralun, bulu berkilat-kilat, otot yang gagah. Memang tak syak lagi dialah kuda paling kacak. Tapi itulah, kulit gelap sangat ^_^

    ReplyDelete
  8. dasattt!!!! hensem jg kuda ini

    ReplyDelete
  9. Mcm kuda hiasan pun iya juga

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …