Skip to main content

FASHA SANDHA JADI DUTA , DIDIE ALIAS PANAS HATI

Assalamualaikum..




Hari ni tengok kat IG Fasha Sandha banyak nya dia upload gambar2 cantik dia di majlis perasmian Duta Johor.Wah!!murah rezeki Fasha.Dapat jadi Duta Negeri Johor.Lepas ni ramai la orang suka pergi Johor..hehheh...


Tapi dalam pada seronok2 tengok gambar2 cantik Fasha ni terbaca la caption bikin panas oleh pelakon dan pelawak Didie Alias di laman IG dia.Katanya sebelum ni  pihak  Tourism Johor  dah melantik Didie sebagai Duta Grandeur  tapi alih2 hari ni orang lain pulak diraikan sebagai Duta dalam satu majlis tertutup




Aih..pelik juga nih..Tak kan lah perlantikan duta baru dalam masa yang singkat dan tanpa pengetahuan Didie Alias.Adakah majlis yang diadakan sebelum ni hanya untuk suka je???heheh...Ini pulak kenyataan dari anak Didie Alias sendiri berkaitan hal tersebut.

 Betul juga kata anak Didie ni..Ini sesuatu yang memalukan..mana boleh buat macam ni tanpa perbincangan dua2 pihak.Kesian kat Akak Didie ..KALAU YE PUN NAK TUKAR MAKLUM KAN LAH TERLEBIH DAHULU. Kan buang masa orang je tu , pi ambik gambar duduk dalam majlis tu , tunjuk muka last2 pilih orang lain tanpa dimaklumkan..Tapi mungkin ada salah faham yang berlaku di sini.harap2 dapat lah kedua-dua pihak duduk berbincang dan menyelesaikan perkara ni tanpa memburuk kan sesiapa..


sekian..

Comments

  1. selesaikanlah secara damai..

    ReplyDelete
  2. ok kak bab ni saya setuju. pihak tersebut tak profesional. Anything happen or decide should let the others know. Wahh skiping saya pepagi buta ni kahkahkah

    ReplyDelete
  3. muka didie alias sebijik mcm muka kwn sy kak. hope ada jln penyelesaian utk isu ni. fasha sandha dari dulu smpai skrg olwes cantik

    ReplyDelete
  4. kesian juga didie. harap dapat selesai dengan baik

    ReplyDelete
  5. pihak berkenaan kene bagi penjelasan kenapa bleh jadi gini pulak...kejap ko amik orang ni...tetibe eh! orang lain pulak... :(

    ReplyDelete
  6. Kalau macam ni memanglah tak patut. Panggil dia suruh jadi duta tetapi di saat akhir tukar orang lain tanpa diberitahu. Ada agenda tersembunyi si organiser ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, nak tambah sikitlah! Kenapa ambil FS. Dah takda artis lain dari Johor ke yang boleh jadi duta? Ni yang ahkak panas hati ni ~_^

      Delete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …