BERLAGAK JADI POLIS : PENGAWAL KESELAMATAN MYDIN JALAN BARU ROSAK KAN BARANG PERIBADI PELANGGAN

Assalamualaikum...

Pernah tak korang alami keadaan bila pergi pasaraya , lalu je kat scanner sekali dia berbunyi pulak.Rasanya ramai yang pernah melalui kejadian macam ni. Selalunya kes macam ni memang biasa terjadi dan pengawal keselamatan biasanya akan melakukan pemeriksaan biasa saja.Samaada pada scanner atau pada pelanggan .Tak de la sampai geledah beg pelanggan dan menyoal pelanggan seolah2 pelanggan melakukan kecurian..Sebab saya pun pernah kena macam tu.Pengawal keselamatan hanya pandang pada saya.Mungkin saya tak de rupa pencuri, saya cantik dan saya ada membeli barangan lain.Dan kalau pengawal keselamatan tu dah kerja lama dia pun faham karenah scanner yang asyik minta perhatian ni..heheh

Lain pulak nasib yang terjadi pada wanita yang dikenali sebagai Normaira Roslan ,  menceritakan kejadian yang berlaku di Mydin Jalan Baru , Pulau Pinang,pada 6 mei yang lau  apabila dia bukan saja di layan seperti pencuri malah barang peribadinya juga dirosak kan oleh pengawal keselamatan yang berada di hadapan kaunter bayaran .





Walaubagaimana pun selepas aduan dilakukan oleh Normaira pihak Mydin Jalan Baru menghubungi nya dan membuat permohonan maaf dan akan menggantikan bedak yang dirosak kan oleh pengawal keselamatan tersebut dengan nilai yang sama .



 Bagus la kalau dah selesai...Tapi ramai yang rasa setakat ganti benda dan mohon maaf , tak kan dapat menebus malu yang ditanggung oleh mangsa .Betul juga tu..Sebab kejadian berlaku di depan orang ramai.Dah tentu mangsa pun malu diperlakukan macam tu.Tapi saya memang kenal dengan mangsa ni secara peribadi. Dia bukan lah orang yang susah nak dibawa berbincang.Mungkin maaf pun dah cukup untuk dia.Seperti yang dia nyatakan dia cuma mahu tahap perkhidmatan mereka di pertingkatkan supaya tidak berulang kepada orang lain..


sekian..




Post a comment

7 Comments

  1. kalau saya la.. sy geget je telinga pakgad tu. pastu cecepat sy gosok gigi haha

    ReplyDelete
  2. anggap jela guard tu org baru..

    ReplyDelete
  3. dapat voucher mydin bernilai rm 500 pun syok

    ReplyDelete
  4. Thanks kak Sharing..

    Memang myra tak kisah pasal gantirugi lagipun bedak harga tak seberapa, tapi insiden dimalukan tu yang tak boleh diterima.

    ReplyDelete
  5. dik skuriti kat mydin memang kongjak...mydin memana pon sama je...hakak penah kene gak cam nak nangis kat situ sambil jerit...
    "hoi aku tak curi la...setannnn..."

    http://wanitagaramdangula.blogspot.my/2016/01/saya-bukan-pencuri-bahaya-barcode.html

    ReplyDelete
  6. Mmg eloklah sangat pergi komplen kalau tak puas hati. Dapat jugak bedak baru hihi....
    Rasanya benda gini dah banyak kali berlakukan.Malu jugaklah kalau kena tu. Yelah tak mencuri di katanya mencuri..... Haih, cuba tukar scanner tu...

    ReplyDelete
  7. pernah juga jumpa par guard over macam tu...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)