Skip to main content

BERLAGAK JADI POLIS : PENGAWAL KESELAMATAN MYDIN JALAN BARU ROSAK KAN BARANG PERIBADI PELANGGAN

Assalamualaikum...

Pernah tak korang alami keadaan bila pergi pasaraya , lalu je kat scanner sekali dia berbunyi pulak.Rasanya ramai yang pernah melalui kejadian macam ni. Selalunya kes macam ni memang biasa terjadi dan pengawal keselamatan biasanya akan melakukan pemeriksaan biasa saja.Samaada pada scanner atau pada pelanggan .Tak de la sampai geledah beg pelanggan dan menyoal pelanggan seolah2 pelanggan melakukan kecurian..Sebab saya pun pernah kena macam tu.Pengawal keselamatan hanya pandang pada saya.Mungkin saya tak de rupa pencuri, saya cantik dan saya ada membeli barangan lain.Dan kalau pengawal keselamatan tu dah kerja lama dia pun faham karenah scanner yang asyik minta perhatian ni..heheh

Lain pulak nasib yang terjadi pada wanita yang dikenali sebagai Normaira Roslan ,  menceritakan kejadian yang berlaku di Mydin Jalan Baru , Pulau Pinang,pada 6 mei yang lau  apabila dia bukan saja di layan seperti pencuri malah barang peribadinya juga dirosak kan oleh pengawal keselamatan yang berada di hadapan kaunter bayaran .





Walaubagaimana pun selepas aduan dilakukan oleh Normaira pihak Mydin Jalan Baru menghubungi nya dan membuat permohonan maaf dan akan menggantikan bedak yang dirosak kan oleh pengawal keselamatan tersebut dengan nilai yang sama .



 Bagus la kalau dah selesai...Tapi ramai yang rasa setakat ganti benda dan mohon maaf , tak kan dapat menebus malu yang ditanggung oleh mangsa .Betul juga tu..Sebab kejadian berlaku di depan orang ramai.Dah tentu mangsa pun malu diperlakukan macam tu.Tapi saya memang kenal dengan mangsa ni secara peribadi. Dia bukan lah orang yang susah nak dibawa berbincang.Mungkin maaf pun dah cukup untuk dia.Seperti yang dia nyatakan dia cuma mahu tahap perkhidmatan mereka di pertingkatkan supaya tidak berulang kepada orang lain..


sekian..




Comments

  1. kalau saya la.. sy geget je telinga pakgad tu. pastu cecepat sy gosok gigi haha

    ReplyDelete
  2. anggap jela guard tu org baru..

    ReplyDelete
  3. dapat voucher mydin bernilai rm 500 pun syok

    ReplyDelete
  4. Thanks kak Sharing..

    Memang myra tak kisah pasal gantirugi lagipun bedak harga tak seberapa, tapi insiden dimalukan tu yang tak boleh diterima.

    ReplyDelete
  5. dik skuriti kat mydin memang kongjak...mydin memana pon sama je...hakak penah kene gak cam nak nangis kat situ sambil jerit...
    "hoi aku tak curi la...setannnn..."

    http://wanitagaramdangula.blogspot.my/2016/01/saya-bukan-pencuri-bahaya-barcode.html

    ReplyDelete
  6. Mmg eloklah sangat pergi komplen kalau tak puas hati. Dapat jugak bedak baru hihi....
    Rasanya benda gini dah banyak kali berlakukan.Malu jugaklah kalau kena tu. Yelah tak mencuri di katanya mencuri..... Haih, cuba tukar scanner tu...

    ReplyDelete
  7. pernah juga jumpa par guard over macam tu...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …