Skip to main content

ADA TEMUDUGA KERJA? INI WARNA BAJU YANG ANDA PERLU ELAK KAN

Assalamualaikum...

Orang kata warna boleh mempengaruhi mood seseorang mengikut keadaan.
Saya ni kalau tengah serabut , tengah nak cepat cukup tak suka tengok orang pakai baju warna hitam..hahaha..saya pun pelik entah kenapa ye??Saya sendiri kalau nak cepat , tengah bersiap tak kan saya pilih warna hitam.kalau tidak mesti lepas dah sarungkan saya akan buka semula.
Warna yang saya suka masa nak cepat ialah warna putih dan biru

kalau nak marah saya lebih suka warna hijau..sebab warna tu buat saya lebih tenang tapi tak kan saya pilih warna merah.

Saya ada terbaca tentang warna pakaian yang jangan dipakai kalau nak pergi temuduga..
jangan ambil mudah perkara ni tau...
ini carta dia..yang paling tinggi tu maknanya warna pakaian yag sesuai..



Warna hitam , putih , merah dan biru dikatakan warna yang boleh meningkatkan keyakinan diri.
Kalau pakai warna ni susah nak gementar dan kita nampak lebih berkeyakinan dan segar.
Warna jingga akan membuatkan kita nampak tidak profesional dan tidak serius  begitu juga dengan warna coklat.Ianya nampak kusam dan lemah.


jadi dah tahu ke warna apa yang nak dipakai masa temuduga nanti??jangan silap pilih tau..semoga berjaya..


sekian..


Comments

  1. mungkin ada betul jgk... warna merah tu... bersemangat rasanya

    ReplyDelete
  2. Sy suka pkai bju wrna biru sbb soft je hhehe

    ReplyDelete
  3. Kenapalah saya ni pulak suka warna-warna tanah ~ oren dan coklat. Cukup suka!

    Padahal dulu-dulu saya suka warna shining bright gitu. Kalau tak merah terang, hijau terang!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …