ADA TEMUDUGA KERJA? INI WARNA BAJU YANG ANDA PERLU ELAK KAN

Assalamualaikum...

Orang kata warna boleh mempengaruhi mood seseorang mengikut keadaan.
Saya ni kalau tengah serabut , tengah nak cepat cukup tak suka tengok orang pakai baju warna hitam..hahaha..saya pun pelik entah kenapa ye??Saya sendiri kalau nak cepat , tengah bersiap tak kan saya pilih warna hitam.kalau tidak mesti lepas dah sarungkan saya akan buka semula.
Warna yang saya suka masa nak cepat ialah warna putih dan biru

kalau nak marah saya lebih suka warna hijau..sebab warna tu buat saya lebih tenang tapi tak kan saya pilih warna merah.

Saya ada terbaca tentang warna pakaian yang jangan dipakai kalau nak pergi temuduga..
jangan ambil mudah perkara ni tau...
ini carta dia..yang paling tinggi tu maknanya warna pakaian yag sesuai..



Warna hitam , putih , merah dan biru dikatakan warna yang boleh meningkatkan keyakinan diri.
Kalau pakai warna ni susah nak gementar dan kita nampak lebih berkeyakinan dan segar.
Warna jingga akan membuatkan kita nampak tidak profesional dan tidak serius  begitu juga dengan warna coklat.Ianya nampak kusam dan lemah.


jadi dah tahu ke warna apa yang nak dipakai masa temuduga nanti??jangan silap pilih tau..semoga berjaya..


sekian..


Post a comment

3 Comments

  1. mungkin ada betul jgk... warna merah tu... bersemangat rasanya

    ReplyDelete
  2. Sy suka pkai bju wrna biru sbb soft je hhehe

    ReplyDelete
  3. Kenapalah saya ni pulak suka warna-warna tanah ~ oren dan coklat. Cukup suka!

    Padahal dulu-dulu saya suka warna shining bright gitu. Kalau tak merah terang, hijau terang!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)