Skip to main content

WANITA INI DIKECAM GARA-GARA EKSPERIMENT BAKAR KEROPOK

Assalamualaikum...

Saya dengan anak-anak memang boleh kata hari2 makan keropok ikan.Paling sedap kalau keropok dari terengganu dan kelantan.Tapi ada juga beli keropok keluaran belah2 utara ni.Sekali hadap je dah habis.Tapi tak pernah terfikir pulak kerangupan keropok tu adalah disebabkan pengusaha campur plastik .Setahu saya ianya jadi rangup sebab tepung ubi dan tepung sagu yang digoreng..memang la rangup..kan??



Tapi berbeza pulak pendapat dengan wanita ini . Video seorang wanita membakar keropok hari ni menjadi viral di laman sosial.Apa yang menyedihkan dia membuat berbagai kesimpulan dengan hanya experiment membakar keropok.

Video tersebut mendapat kecaman netizen yang menonton.Ada yang menyifatkan tindakan wanita tersebut hanya ingin menjatuhkan perniagaan orang melayu terutamanya dari pantai timur.



Dalam video tersebut dia mengatakan pengusaha meletak kan plastik ke dalam keropok kelantan dan terengganu yang menyebabkan keropok tersebut terbakar.

bahaya betul sekarang ni ye..Sikit2 nak viral.Jatuh fitnah nanti kak oi..Buat video lepas tu terus tuduh orang menipu, menganiaya padahal kita yang tak tahu apa2 .Buatnya ada yang termakan hasutan akak ni habis la bisnes orang kak..

Tonton video tersebut di sini...

sekian..

Comments

  1. ich...macam2 jenis orang skang ni kan?

    ReplyDelete
  2. kan DR, kalau tak sahih tak ada bukti saintifik tak yah lah pandai2 buat tuduhan,jadi fitnah sewenang-wenangnya.. :(

    ReplyDelete
  3. uit orang cam ni pun ada gak ek

    ReplyDelete
  4. TU LA TERLALU NK VIRAL SGT .... TERPENGARUH DGN BUDAYA VIRAL LAST SEKALI DIRI SENDIRI TERKENA ...HUHU

    ReplyDelete
  5. Kalau tak nak keropok tu terbakar, janganlah bakar guna api. Aduhai, kasihan pulak kat akak sorang ni!

    ReplyDelete
  6. haha.. mcm2.. xsmpt lg nk tgk video ni..skarang kna hati2..rmai y memerhati..n x psl jd viral

    ReplyDelete
  7. Mak mmg penggemar keropok ..... lagi lagi keropok yg ada hitam hitam tu.... mmg layanlah sebab banyak ikan....
    Tak terpikir lak sampai dibubuhnya plastik dlm tu. Mengarutlah

    ReplyDelete
  8. dia memang betol2 tak tau kot...sian pulak bila kene maki2 camtu...tapi tu la kerana pulut santan binasa..kerana mulut sendiri mau ingat la kan...

    ReplyDelete
  9. mungkin akak tu terlebih pandai sangat...kan da viral...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …