PAKAIAN DIA TAK LA MENJOLOK MATA SANGAT...TAPI SINGKAT!

Assalamualaikum..



Semalam terbaca pasal seorang wanita Cina yang dihalau keluar
oleh pegawai DBKL kerana berpakaian tidak
mengikut etika berpakaian di pejabat kerajaan.
Sebeum ni pun ada jugak perkra yang sama terjadi.
tapi kali ni ramai yang kata pakaian wanita ni
tak la teruk sangat macam yang sebelum ni..
Saya pun setuju cuma bila dah di tulis kat situ cara
berpakaian macammaana yang boleh dan tak boleh , kita kena la ikut..

Saya selalau juga ikut suami saya pergi bayar cukai pintu ..
Apa yang saya tengok kat sini (penang) lagi dasyat la cara pakaian nya.
Ada yang pakai seluar pendek takat peha je..ketat pulak tu..
dengan selipar nya..lelaki perempuan sama je..
tak de pulak pengawal keselamatan ke,
pegawai nya yang tak bagi diaorang masuk.
tak tahu la kalau ada terjadi api saya yang tak tahu.



Bukan tak de tertulis kat pintu masuk tu..
ada je dioarang tulis tentang etika berpakaian tapi tak tahu la
kenapa ada yang tak boleh ikut.
Saya anggap mereka ni tak tahu pun tentang
ada nya etika berpakaian di bangunan  dan premis kerajaan.
kalau diaorang tak tahu, nak salahkan diaorang ke??
Sebab kat sini ramai Cina yang tak tahu berbahasa melayu dan berbahasa inggeris.

Saya rasa kalau dah macam ni kena buat sesuatu la supaya ianya tak berulang lagi...
Misalnya ada iklan dan hebahan di tv dan radio
tentang etika berpakaian di bangunan  kerajaan.
Buat juga hebahan di surat khabar semua bahasa .
Supaya benda ni semua orang tahu ,faham dan amalkan .

sekian..

Post a comment

6 Comments

  1. SINGGAH PAGI http://jmbelog.blogspot.my/search/label/RADIO%20ONLINE

    ReplyDelete
  2. DBKL BOLEH SEDIAKAN PAKAIAN YG SESUAI KPD PELANGGAN YG NK BERUSAN DGN MRK UTK PATUHI ETIKA BERPAKAIAN..MAKLUM XSEMUA YG TAU...

    ReplyDelete
  3. tgk mcm biasa ja.. ka sblm amk gmbr, dia dok selak skirt? huhuh..

    ReplyDelete
  4. Kena amalkan secara menyeluruh. Jangan satu cawangan tak beri masuk, cawangan lain boleh pulak. Kalau macam tu nanti banyaklah orang yang komplen.

    Tapi kalau mereka berpakaian macam ni, takdalah menjolok mata sangat. Of course bagi orang Muslim, ini memang tak boleh terima. Pakailah yang menutup aurat.

    ReplyDelete
  5. Ataupun letak bahasa inggeris & cina jugak.. hihi...

    ReplyDelete
  6. X smua org taw kn..patut d hebahkn cara etika brpakaian ni

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)