Skip to main content

PAKAIAN DIA TAK LA MENJOLOK MATA SANGAT...TAPI SINGKAT!

Assalamualaikum..



Semalam terbaca pasal seorang wanita Cina yang dihalau keluar
oleh pegawai DBKL kerana berpakaian tidak
mengikut etika berpakaian di pejabat kerajaan.
Sebeum ni pun ada jugak perkra yang sama terjadi.
tapi kali ni ramai yang kata pakaian wanita ni
tak la teruk sangat macam yang sebelum ni..
Saya pun setuju cuma bila dah di tulis kat situ cara
berpakaian macammaana yang boleh dan tak boleh , kita kena la ikut..

Saya selalau juga ikut suami saya pergi bayar cukai pintu ..
Apa yang saya tengok kat sini (penang) lagi dasyat la cara pakaian nya.
Ada yang pakai seluar pendek takat peha je..ketat pulak tu..
dengan selipar nya..lelaki perempuan sama je..
tak de pulak pengawal keselamatan ke,
pegawai nya yang tak bagi diaorang masuk.
tak tahu la kalau ada terjadi api saya yang tak tahu.



Bukan tak de tertulis kat pintu masuk tu..
ada je dioarang tulis tentang etika berpakaian tapi tak tahu la
kenapa ada yang tak boleh ikut.
Saya anggap mereka ni tak tahu pun tentang
ada nya etika berpakaian di bangunan  dan premis kerajaan.
kalau diaorang tak tahu, nak salahkan diaorang ke??
Sebab kat sini ramai Cina yang tak tahu berbahasa melayu dan berbahasa inggeris.

Saya rasa kalau dah macam ni kena buat sesuatu la supaya ianya tak berulang lagi...
Misalnya ada iklan dan hebahan di tv dan radio
tentang etika berpakaian di bangunan  kerajaan.
Buat juga hebahan di surat khabar semua bahasa .
Supaya benda ni semua orang tahu ,faham dan amalkan .

sekian..

Comments

  1. SINGGAH PAGI http://jmbelog.blogspot.my/search/label/RADIO%20ONLINE

    ReplyDelete
  2. DBKL BOLEH SEDIAKAN PAKAIAN YG SESUAI KPD PELANGGAN YG NK BERUSAN DGN MRK UTK PATUHI ETIKA BERPAKAIAN..MAKLUM XSEMUA YG TAU...

    ReplyDelete
  3. tgk mcm biasa ja.. ka sblm amk gmbr, dia dok selak skirt? huhuh..

    ReplyDelete
  4. Kena amalkan secara menyeluruh. Jangan satu cawangan tak beri masuk, cawangan lain boleh pulak. Kalau macam tu nanti banyaklah orang yang komplen.

    Tapi kalau mereka berpakaian macam ni, takdalah menjolok mata sangat. Of course bagi orang Muslim, ini memang tak boleh terima. Pakailah yang menutup aurat.

    ReplyDelete
  5. Ataupun letak bahasa inggeris & cina jugak.. hihi...

    ReplyDelete
  6. X smua org taw kn..patut d hebahkn cara etika brpakaian ni

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …