Skip to main content

MIA NAMPAK BUDAK PEREMPUAN .MUKA DIA BERLUBANG - MIA

Assalamualaikum...

Salah satu nikmat yang Allah bagi pada kita ialah kita tak boleh nampak makhluk halus.Bayang kan kalau kita boleh nampak makhluk halus , tengah dok kemas rumah tiba2 je keluar kepala tanpa badan kat tepi tingkap...tengah ralit tengok tv tiba2 je ada perempuan rambut panjang muka berulat dok sebelah kita tengok tv sama2 .Siap mengilai2 lagi..Ha..Mau mati terkejut kita..kan??hahahha..Jadi bersyukur la kalau tak boleh tengok benda2 halus ni ye.Nampak makhluk halus bukan perkara yang boleh dibangga-bangga kan..

Cakap pasal makhluk halus ni terbaca satu cerita yang dikongsikan oleh seorang wanita yang menceritakan pengalaman tentang anaknya , Mia yang diganggu benda halus ni. Kalau dikalangan blogger memang ramai la yang kenal dengan akak sorang ni..Jom kita baca cerita yang dikongsi di facebooknya.


DIGANGGU SEJAK DI SEKOLAH



MUKANYA BERLUBANG DAN TAK CANTIK



DIA IKUT MIA BALIK


Mujur la akak ni letak bintang kat botol tu.Kalau tidak memang tak tidur malam la makcik ..Biasanya budak2 kecil memang mudah sangat diganggu dengan benda2 macam ni.Bila anak cerita pada kita tentang benda-benda pelik yang dia nampak jangan lah diabaikan cerita tu.Mesti ada sesuatu yang tak kena..


sekian...

Comments

  1. KADANG TU ALLAH BUKAKAN HIJAB SESIAPA YG DIA KEHENDAKI ....
    MUNGKIN MENDE ALAH TU TAHU MIA NAMPAK SO DIA NAK BERKAWAN LA ....

    ALHAMDULILLAH ALLAH TUTUPKAN HIJAB KITA ... KALAU TIDAK TAK TAHU MCMANA KEADAAN KITA ...SERAM

    ReplyDelete
  2. perasan gak akak qaseh post hr tu tp x dan nk baca smpi habis..huhu ni br sempt baca..aduii mmg seram klu ank² mula nampak 'benda²' ni...hehh

    ReplyDelete
  3. Dia antara yang terpilih mempunyai deria keenam, terbuka hijab melihay sesuatu yang tak dapat di lihat oleh mata kasar biasa. Bagi yang miliki keistimewaan ini mereka takkan suka dengan kelebihan yg ada ni.

    ReplyDelete
  4. Huwaaaa ... Serammmm ... Sebaik baca siang ... Takmo tengok dah malam kang ... Ok bye ....

    ReplyDelete
  5. Mia ti kecik lagi ea kak? Mungkin sbb mia baik tu yg dia nk bkawan kot

    ReplyDelete
  6. untung la boleh nmpk...
    hanya org2 terpilih boleh dibukakan hijab nih :)

    ReplyDelete
  7. Nasiblah baca entri ptg ptg gini kalau mlm mau naik segala bulu roma haha...

    ReplyDelete
  8. auni yang bukan bebudak ni pun sering diganggu... Nasib ler tuan suami pandai gak bab mengubat2 ni... Dia halau benda tu macam member je... hiks

    ReplyDelete
  9. Alamak! Kenapa akak tu pi letak bintang popstar kat situ...

    Bukan senang kalau hijab tertutup. Meranalah ke mana pergi ada aje kat kita. My anak buahkan ada seorang yang pernah terbuka hijabnya. Jenuh, segala ceruk 'member' tu ada. Mula-mula dia takutlah tapi dah lama, dia naik muak. Malas nak ambil pot katanya. La ni makpaknya dah minta tutup balik hijab. Kasihan kat anak tak senang duduk merata pergi dok nampak aje!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …