KALAU KERJA PASAR MALAM MAK MERTUA COMFIRM REJECT...

Assalamualaikum...



Ingat zaman sekarang tak de ke yang suka hina pekerjaan orang?Memang ada..Bukan takat hina je siap boleh tahu masa depan nanti apa akan jadi pada orang yang kerja lekeh2 ni.Macam ahli nujum dah ..Boleh tahu apa akan jadi dengan masa depan orang lain.





sumbergambar:ohmedia


Setahu saya orang kerja berniaga di pasar malam ni memang banyak duit.Sebab suami saya ada kawan yang berniaga di pasar malam ..Jual nuget , sosej , kentang goreng..Jual benda gitu je..Pakai kereta Hilux..siap ada van, lori..erm..kau nak apa lagi..?

Jiran saya pun berniaga di pasar malam.Jual sayur..Isterinya melayu , suaminya bangladesh..siap ada kereta, motor, anak2 isterinya (hasil perkahwinan pertama)  juga di bawak tinggal bersama.Dulu sebelum mereka kahwin, anak2 perempuan tu mak nya di kampung yang jaga.Memang nampak mewah hidup mereka.

Kerja la apa pun, kalau tak rajin  kau akan  susah selama nya walaupun kau kerja di company yang hebat dan gah...Berjaya atau tak kita ni bukan diukur pada , kau sekolah tinggi ke tidak, kau pakai kereta apa, kau kerja apa..tapi ianya bergantung pada berapa banyak kau usaha..


sekian..

Post a comment

5 Comments

  1. Iya setuju sgt tu kak..x perlu nak hina2 kja org kn, masing2 punya rezki.nasib org bukan kita taw..da yg kja kat psr minggu tpi pkai keta mewah, uishh dasyat

    ReplyDelete
  2. kerja pasar malamlagi kaya ok..nak hina kenapa..

    ReplyDelete
  3. Keje pasar malam selekeh... tak glamor. Setiap masa berhempas pulas bekerja tak mcam kerja pejabat. Tak ada slip gaji yang nyata tertulis pendapatannya setiap bulan. Itu je... Tapi nak hina bwat apa... kalau semua orang keje pejabat sapa pulak nak jual ikan dan sayur kat pasar.

    ReplyDelete
  4. Dulu masa kecik kecik, saya pun skeptikal macam orang tu. Tapi bila dah berniaga sendiri, baru tahu sebenarnya mereka yang berniaga di pasar malam ni, lagi kaya dan berharta dari kita. Nampak je macam pakai baju biasa2, tapi sekali shopping haa hamikkkk boleh sesuka hati je! hehehe...apa pun kerjaya dan kerja kita, bersyukur. Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  5. Keja ekon dah rasa hebat?
    Pakai kereta Satria dah bangga..
    Adooii bole nak bangga tapi jangan sampai hina orang lain..
    Tipikal... :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)