Skip to main content

INI CARANYA MEMBENTERAS MASALAH PARKING KENDERAAN SESUKA HATI

Assalamualaikum...



Masalah parking kereta ikut suka ni, kalau di Malaysia bukan benda baru..
Manusia yang suka parking kereta tanpa peduli hak orang lain
dan pentingkan diri ni agak susah nak pupus.
Dinegara kita hanya tindakan saman je yang mampu pihak berkuasa lakukan..
Dah letak papan tanda pun masih berdegil.
Susah2 tarik je la kereta..

Tapi kalau di China ini makan dia..



Dikhabarkan petugas sebuah pasaraya meletak kan bongkah kayu yang
berpaku di sepanjang jalan yang kerap diletak kan kenderaan oleh pengunjung
sehingga mengganggu kelancaran traffic di depan pusat membeli belah tersebut.
Tidakan tersebut mendapat kecaman ramai orang namun ianya
tenyata mengurangkan masalah kesesakan di lorong terbabit.

Ha..berani nak parking kereta ikut suka??
tak de siapa peduli kalau tiba2 kereta anda pancit di tepi jalan.

sekian..



Comments

  1. mujur dekat Malaysia tak sampai tahap macam ni =)

    ReplyDelete
  2. Kalau buat kat sini, orang yang letak papan berpaku ni dah tentu-tentu viral di media sosial kena kutuk, bukan si pemandu yang tak bertanggungjawab parking keretanya sesuka hati. Maklum, 'pesalah' selalu aje diberi sokongan, yang menegur 'pesalah' tu jadi mangsa kutukan ^_^

    ReplyDelete
  3. tu dia, cara ni betul2 berkesan kan...

    ReplyDelete
  4. nampak cam kejam.. tapi membuahkan hasil yer.
    patut malaysia pon kena tegas jugak dalam hal nih.
    sbb kalo dah double park mmg menyusahkan org lain jugak.
    kasi pancit sama diaaa! hehehehehe

    ReplyDelete
  5. wahhh..terkejut tengok paku tu semua uhuuhu.Pernah ade pengalaman dulu kereta kat highway terasa lain bila bawak, singgah kat petronas tengok tayar pancit. Dan tiba-tiba datang ramai mekanik offer nak betulkan. Masa tu musim orang tabur paku atas highway..sabar jela..huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …