Skip to main content

SAYA STRESS LA MACAM NI.SAYA TAK BAHAGIA LANGSUNG - SUAMI

Assalamualaikum...



Saya tak suka betul kalau suami membebel..Untungnya suami saya sama macam saya..
kami tak suka bercakap benda2 yang tak best jadi memang
tak de la membebel.Tapi saya pulak kalau membebel mesti untuk anak2 je..
kalau saya membebel kat suami maknanya tu bukan saya la tu..
mungkiin saya di rasuk la kot..hahhaha

Hari ni ada seorang suami mengadu pada saya yang isterinya sangat kuat membebel.
Buka-buka pintu terus membebel,masuk kereta terus membebel..
ada je tak kena.


Ada orang kata wanita membebal sebab dia nak kan perhatian.
Tapi kalau asyik membebel saja , rimas jugak.
tak kan lah setiap masa lelaki nak beri perhatian pada dia..kan??
Kebanyakan isteri yang kuat membebel ni,
mesti suaminya lebih pendiam.

Sikap diam suami ini la yang buat isteri lagi kuat membebel.
Suami jangan anggap isteri akan berubah dengan sendiri sedangkan
suami pun tahu sejak mula kenal, berkahwin sampai dah mempunyai anak
isteri memang jenis yang suka membebel.

Pesan pada isteri jangan suka membebel.
sesekali gunakan kuasa anda sebagai suami untuk mengubah sikap buruk isteri tu.
Tak perlu anda menyiksa diri sendiri dengan hanya
diam dan menahan perasaan sedih, benci dan rimas bila isteri membebel.
Ingat...anda ialah seorang suami, bukan isteri.

sekian.




Comments

  1. huhuhu mmg stress klu kena mcm ni...
    Mrs.Belalang membebel jugak tapi tgk pada
    tempat dan keadaan la... kena macam bro kat atas ni
    mau mental jugak dibuatnya... wakaka

    ReplyDelete
  2. bebel pun kena ada tmptny kan..
    kalau sntiasa bebel, gamkan mulut. huahua

    ReplyDelete
  3. Haha. Suami sy pdiam tp sy suke bckp. Dia layan je siap support lg suh sy bt bis sbb hobi sy yg ske bckp. Kah3

    ReplyDelete
  4. akk rasa seorang perempuan kalau suka membebel ni bkn psl apa..dia nak hilangkan stress dia aje...macam akk kalau blk rumah tgk rumah mcm tongkang mulala nak membebel..tp sekejap je..lepas tu tidur..kahkah

    ReplyDelete
  5. Betul lh tu ppuan membebel ni nak luahkan ketidak puashati je...tak dilayan sekejap je boleh senyap

    ReplyDelete
  6. Bagi saya, bila pompuan membebel, ada benda yg dia tak dpt nak luahkan, so dia membebel benda2 yg tak berkaitan. Perhatian yg isteri tu nak mungkin bukan menghadap dia 24 jam. Tapi cuba ambil berat sikit, contoh tanya isteri makan apa, buat apa. Rasanya gitu dah cukup kot.

    ReplyDelete
  7. info mn ntah sy bc, isteri kuat membebel, suami pendek umur ;-)

    ReplyDelete
  8. Kalau dia membebel, peluk je kemas2.. hehhehe, comfirm berhenti bebel. hehehe

    ReplyDelete
  9. akak kalau marah senyap je, membebel pun orang buat taktau je sudahnya sendiri yang penat

    ReplyDelete
  10. Orang lelaki ni tak suka dibebel. Dia tak nak kat rumah pun sama stress macam dekat tempat kerja.. tapi biasalah, bebel kita dengan anak2 je. Dah penat senyaplah.. bukanlah dari pagi sampai ke malam tak kira tempat nak bebel je kan.. ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …