RAMAI CHEF SELEBRITI YANG TIDAK BERKUALITI - CHEF WAN

Assalamualaikum...

Hari ni saya ada baca artikel tentang pandangan Chef Wan berkaitan Chef -Chef selebriti yang ramai sekarang ni...


Dari apa yang Chef Wan katakan ni saya rasa bersetuju sangat.Ingat lagi masa saya kecil2 dulu ada ramai juga chef selebriti yang  keluar di tv..Antaranya Chef Floren, Chef ismail, kemudian ada Chef Liza...Rancangan masakan diaorang memang di tunggu-tunggu..Tapi Chef Wan ni dia punya aura tu lain macam sikit..buat kita mesti nak tengok rancangan masakan dia.Bukan Chef2 lain tu tak best dan tak bagus tapi gaya masakan Chef Wan lebih menghiburkan dan buat kita benci iklan..


Bukan saja celoteh dia yang menarik dan menghiburkan tu tapi resepi masakan dia pun nampak sedap dan nampak mudah je.Main campak2 je dalam kuali , dah siap.Kalau dia buat roti dan biskut tak de nampak banyak pantang larang. Ketuk2, baling2 je doh dia, tapi hasilnya memang membuka selera la.

Tapi chef sekarang ni lain...Bila start je rancangan masakan tu, dia cerita pasal masakan je..Tak menghiburkan langsung.Apa yang keluar dari mulut dia , macam dia baca dari buku resepi je.Muka pun serius je..macam letih sangat kena memasak .  Hidangan nya pun bukan resepi baru, banyak yang di tunjuk tu yang kita pun boleh google resepi nya.Kemudian tertib sangat la..bawang putih 3 ulas pun nak di isi dalam piring.heheh.

Kritik saja pun tak boleh ubah apa pun Chef Oi..Ada baiknya Chef wan menurunkan sikit ilmu tu pada chef2 muda ni. Mesti ramai yang berminat nak menjadi anak didik Chef Wan. Saya tahu ramai chef2 muda ni yang menjadikan Chef Wan sebagai Inspirasi mereka.Yang bukan Chef macam saya pun kagum dengan Chef wan .Lagi2 sekarang ni Chef wan dan melangkah jauh sampai nun ke negara Eropah untuk memperkenalkan masakan malaysia.Sesuatu yang sangat membanggakan..


sekian..

Previous
Next Post »

12 komen disini

Click here for komen disini
9 March 2016 at 21:22 ×

Dari kecik memang dah hadap chef Wan ni dekat tv. Kalau bulan puasa lagi la. Fuh.. Memang tertarik tengok dia berceloteh.

Reply
avatar
9 March 2016 at 23:51 ×

dah lama tak tengok rancangan masak masak chef wan.

Reply
avatar
Ahmad Hasif
admin
10 March 2016 at 03:36 ×

Aah chef wan punya style memang memukau ooo.. Hebat...
Tp bila part iklan tu alorgh.. Rasa mcm xnk je ada iklan tu an...


Jalan2 sini...
Jom baca artikel baru ni..
Jemput join ye..

https://www.ahmadhasif.my/2016/03/nak-20-orang-yang-nak-belajar.html

Reply
avatar
10 March 2016 at 05:23 ×

ada sebab chef wan mengkritik begitu terutama nak menjaga imej dan reputasi chef itu sendiri

Reply
avatar
Lea Ismail
admin
10 March 2016 at 08:27 ×

chefwan ni celoteh dia yang mahal tu.macam mak nenek. hehehe

Reply
avatar
Akif Imtiyaz
admin
10 March 2016 at 10:35 ×

Lama btol tak ngadap chef wan masak kat tv ...Memang suka dia masak sambil mulut pot pet pot pet duk citer itu ini..Bukan cter pasal masakan jer ...opasal mak jemah kak siah kak peah ..semua masuk dalam pot pet dia tu..mmg terhibur laa kalau tgk dia masak sambil mulut pot pet tuuu..

Reply
avatar
10 March 2016 at 10:50 ×

Chef selebriti dah tak releven sangat sekarang ni kak... sekarang zaman internet... semua pakat google aje... Tapi setuju... aritu layan dapur panas... boring je tengok.... muka muda, ketat dan takde pengisian selama cerita tu.... layan AFC lagi best... hihi

Reply
avatar
Asha Lya
admin
10 March 2016 at 12:09 ×

Lya da jrg tgk rncgn mskn..klau time2 bln puasa tu yela,da memg belambak rncgn mskn kn hihi

Reply
avatar
AmyZana
admin
10 March 2016 at 14:17 ×

Chef wan kene bukak kelas untuk latih dorg nih semua

Reply
avatar
eima
admin
10 March 2016 at 15:07 ×

aku suka tgk kat food channel ... kat astro tu ..lupa plak 700 berape channel die .... chef wan punya tp kat luar negara ... wow
produser pun omputeh ....aku suka tgk

tp klu kat mesia ni aku suka 5 rencah 5 rasa ... yg tu besh wlupun kdang tu tah pepe....

klu chef panas ke ape tah yg panas2 tu ...aku tak suka tah ape2

Reply
avatar
Mummydearie
admin
10 March 2016 at 15:19 ×

Saya pun suka kalau Chef Wan ni memasak sebab celotehnya tu menghiburkan. Mulutnya potpetpotpet macam bertih kena goreng menjadikan rancangan masakan yang dikendalikan olehnya jadi lebih menarik. Takdalah sama aje macam rancangan masakan yang lain.

Chef yang tumbuh macam cendawan lepas hujan sekarang ni memang ramai dari segi kuantitilah, dari segi kualiti tu tak tahulah berapa ramai yang betul-betul layak dipanggil chef!

Reply
avatar
11 March 2016 at 09:26 ×

Chef Wan tetap paling best !!

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment