Skip to main content

NORMAN HAKIM KONGSI KISAH AWISHZ KERAP LIHAT BENDA HALUS

Assalamualaikum...



Mesti ramai ibu bapa yang pernah mengalami pengalaman anak kecil terpandang sesuatu yang menyeramkan.Ada yang sampai menangis dan demam sebab terkejut.Ada juga yang menjadi pendamping pada anak kita sampai anak jadi tak takut dan anggap ianya sebagai menghiburkan..

Baru2 ni pelakon Norman Hakim ada berkongsi tentang anak nya Awish yang kerap melihat makhluk halus.Memang ada kanak-kanak yang boleh melihat apa yang orang dewasa tak nampak.



normanhakim_786 Ni la dia #mdhsiblings No.4 #MuhammadDarwiszHakim ,budak umur 3 thn yang 'pandangan mata' dia tak berapa nak ber'hijab' nih . . Surprisingly sepanjang tgk filem #Munafik ,dia tenung senyap diam je the #bigscreen sbb naturely dia very the energetic per hyperactive tak reti duduk diam.Tiap kali sampai babak 'kerusi panas',dia akan menyorok & cakap "Mummy...Aish takut..nak 'Allahuakbar'!"..maksudnya 'nak solat' . 

. Saja share..weolls mula detact yg ada 'sesuatu' di sebalik 'pandangan' dia masa kat Tenggaroh.Kalau 'pandangan' dia OK,dia akan cakap "ada abang".Kalau TAK OK,mcm biasa dia cakap "Aish takut...nak Allahuakbar!" . . Antara 'babak' yg OK especially kat rumah weolls (kat ruang Musholla),dia akan buat sign 'senyap' (jari kat mulut) bagitau "ada abang..abang Allahuakbar" & tiap kali nak tido kalau 'ada abang',dia akan bukak segala pintu almari n bagitau "ada abang..abang nak sleep" . . 

Dan 'babak' yg TAK OK antaranya, masa dalam kereta especially malam, #Awishz jenis suka baring tgk #moonroof sbb dia suka tgk moon.Theres certain time,tiba2 dia pejam mata pandang tempat lain & cakap "Aish takut...ada 'kakak'! Aish nak Allahuakbar!" . . 

Banyak lagi sebenarnya insiden yg OK/TAK OK & ni just antaranya.Dan Abang Danish pun pernah melalui benda yg serupa dlm usia yg sama.Cuma skrg dia lebih banyak diam & rujuk pada Al-Quran & Sunnah . . Sekadar share je.Mungkin ada antara kat luar sana yg melalui pengalaman yg sama.Paling penting,kita kena percaya,ajar & didik yg segalanya datang & dalam kekuasaanNya.Allah yg berkuasa atas segalanya.ALLAHUAKBAR.



Berdiri bulu roma makcik bila baca cerita Norman Hakim tentang anak nya ni. Ada yang pernah punya pengalaman yang sama macam anak Norman Hakim ni??


sekian..

Comments

  1. Sebab tu orang tua2 selalu marah bila biar anak2 bermain diluar bila tiba waktu magrib. Pandangan kanak-kanak selalunya tiada hijab boleh nampak perkara mistik.

    ReplyDelete
  2. MV anak yang ke3 sama mcm anak norman hakim ni

    ReplyDelete
  3. mmg ada budak2 yg boleh nampak...serammmm kalau budak tu cakap dia nampak sesuatu mcm tu kan...adoiii..

    ReplyDelete
  4. MASA ANAK KAK KECK SELALU JUGA DIA NGADU NAMPAK BENDA PELIK2 NI...

    ReplyDelete
  5. alahai...menakutkan kesian kalau budak2 yang terbuka hijab ni kan..dioranghidup dalam ketakutan

    ReplyDelete
  6. Sixth sense.. ramai yg xsuka bila ada kebolehan macam ni sebab ianya menakutkan. Hijab mata dia terbuka melihat makhluk halus.

    ReplyDelete
  7. bebudak memang bole nampak rasenye...sebab dulu masa mak enon kecik sikit dia siap tunjuk cakap "kat situ ada hantu ibu" alhamdulillah dah makin beso ni jarang dah nak cakap camtu lagi...dah tak nampak kot

    ReplyDelete
  8. Seram pulak saya baca. By the way Diana, td saya cuba buka blog awk guna henfon, ada kuar scam la. Iklan yg blink2 pastu suruh install utk upgrade application. Then terus takleh baca. Nape jadi gitu ye.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …