Skip to main content

CERITA TENTANG SAKIT GIGI

Assalamualaikum...


Pagi ni bangun rasa gusi sengal2 ja..
Nak kata sakit gigi tak mungkin la sebab gigi tu dah cabut lama dah..
Tinggal gusi je..tak tumbuh dah gigi baru..sebab dah tua..hehh..

Tapi pagi ni gusi tu rasa sakit..
Tak tau la kot yang sakit tu adalah gigi
Yang kat sebelah gusi tu..

Dulu masa saya cabut gigi ni,
Suami saya selalu takut2 kan saya..
Dia kata nanti lama2 pipi jadi macam ni..



Masa tu memang risau la..
Bayangkan kalau muka saya pipi nya tenggelam sebelah.
Buruk nya..makin tak comel la makcik..

Tapi dah lama2,
Eleh..tak ada  apa pun..saja je dok ngusik orang..

Baru2 ni anak saya dapat
Surat kata sekolah nak buat pemerikaaan gigi.

Baru dapat surat dah takut..
Sqmpai menangis.nak pujuk punya la susah.
Makan jam jugak la..
Unlock katun kat astro baru dia ok..heheh
Sama macam kita kecik2 dulu la.kan?
Doktor gigi mai masing2 kecut perut..hahah



Tapi kan saya ni kalau sakit gigi sikit pun,
Saya rela cabut gigi tu..
Tak tahan oi sakit gigi.
Sakit bersalin pun takat tu ja sakit dia..
Tapi sakit gigi boleh makan minggu jugak la..
Jadi baik cabut je la..

Mujur saya ni susah nak sakit gigi.
Kalau tak memang hanis dah kot gigi saya ni,
Sebab bila sakit terus nak cabut.hehehh

Last sakit gigi masa mengandung dulu la..
Pelik nya, time mengandung la sakit gigi pun..kan?


Sekian...

Comments

  1. samalah MV pun selalu sakit kat tempat yang dah cabut..maisarah sebijik mcm anak sya yg sulung..baru ckp nak g check gigi dah gelabah

    ReplyDelete
  2. ramai yang takut jumpa dr gg

    ReplyDelete
  3. gitu la dik akak pon sama je dgn ko..hahaha...time gigi ok kan main liat nak pi jumpe doktor tapi bila dah sakit laju je pulak suh doktor cabut...hazap hokey gigi kalau sakit...rase nak je akak hempas2 tv kat rumah tu kalau anak2 bukak kuat2...hahaha...

    ReplyDelete
  4. Ya Allah. sakit gigi memang tak boleh tahan. hanya tuhan sahaja yang tahu kan.

    ReplyDelete
  5. 2 thn lps sy dh slmt cabut 2 btg gigi geraham bongsu..sbb dh mereput gigi tu..mujur x dlm sgt lubang..so just cabut je setel..geraham bongsu klu cabut mmg xyah riso rongak ke apa kan...jgn gigi lain...rosak senyuman...ehh! >_<

    ReplyDelete
  6. heee.. kck kck dlu mmg tkut.. lari nyorok bwh tangga. haha

    ReplyDelete
  7. nieyl dlu pun takut jugak klu nak jumpa doktor...
    skrg masih takut jugak... :)

    ReplyDelete
  8. MMG XTAHAN SAKIT GIGI...KAK SEMUA GIGI DH ROMPONG SBB EKSIDEN...TAPI MMG BETULLAH CKP SUAMI DIANA JIKA X BERGIGI PIPI MUDAH JATUH N BERKEDUT MUNGKIN GIGI JUGA MENAHAN KEANJALAN STRUKTUR PIPI KOT...

    ReplyDelete
  9. As-salam diana..

    Sakitnya bila sakit gigi.. tak tentu arah rasa.. semoga sakit gigi/gusi diana tu cepat sembunh hendaknya.. In Sya ALLAH..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …