Breaking

Tuesday, 8 March 2016

CARA BETUL MENJAGA BRA YANG ADA BESI

Assalamualaikum...




Baju dalam atau bra yang mempunyai besi atau kita sebut kawat besi
biasanya dipakai untuk membuatkan payudara lebh kencang kerana ia dapat
menyokong payudara dan membentuk payudara kita.
Rasanya rata2 wanita memang ada bra berkawat besi ni.
ramai yang guna tapi tak ramai yang menjaganya dengan betul.
Kalau tak dijaga dengan betul besi tu akan cepat rosak..
ada yang patah,berkarat dan kadang2 ada yang menyebabkan
dia terkeluar dari jahitan bra .

Cara betul menjaga bra berkawat besi



1)cucian tangan
Rendam  bra terlebih dahulu dalam 10-15 minit kemudian di bilas.
Bra berkawat tidak boleh di perah seperti pakaian lain
kerana ia akan menyebabkan kawat besi berubah bentuk.
Bra jenis ini juga tidak boleh di cuci  menggunakan mesin.



2)Pengeringan
Bra berkawat besi di reka dengan lapisan yang tebal.
disebabkan ini ianya perlu dijemur dibawah cahaya matahari.
pastikan bra betul2 kering sebelum diangkat dan di simpan
kerana bra yang tidak kering akan menyebabkan kawat besi akan berkarat
besi yang berkarat menyebabkan ianya mudah patah dan
ia mungkin akan menyebabkan kesakitan pada payudara anda.



3)Lipatan
Untuk menyimpan bra berkawat besi anda hanya perlu lipar bra
menjadi dua dan di simpan.jangan sesekali melipat bahagian besi bra.
Jika anda ingin melakukan perjalanan jauh,
jangan masuk kan bra di dalam bahagian beg yang kecil
yang boleh merosak kan besi pada bra.

Setiap besi yang terdapat di dalam bra berbeza saiz nya.
Jika besi di dalam bra anda rosak anda
boleh membaikinya sendiri dengan menggantikan besi tersebut.
Tidak sukar jika anda tahu cara menjaga bra anda.


sekian..

8 comments:

  1. dulu selalu gak beli bra ada besi..now xmo dh...rs x selesa pakai...huhu

    ReplyDelete
  2. aku lempar dlm mesin basuh je selalunye hahahah nasib la

    ReplyDelete
  3. Tak ikut tips penjagaan tu pun DR....malas nak basuh tangan hihi...

    ReplyDelete
  4. Tak ikut tips penjagaan tu pun DR....malas nak basuh tangan hihi...

    ReplyDelete
  5. Dah lama tinggalkan dunia bra besi ni, hahaha~~

    ReplyDelete
  6. Walaupun tahu, tapi tetap jugak basuh guna mesin. Kehkeh. Sbb malas benor nak basuh tgn. Jadi, mmg takleh marah la kalau bentuk besi tu berubah.

    ReplyDelete
  7. Tips yg brguna..blh d analjn ni

    ReplyDelete
  8. Sayakan ikut kerajinan. Kalau time rajin, memang saya basuh tangan. Jaga elok-elok. Time sekali saya tak rajin, habis saya masukkan dalam net kasi pusing dalam mesin! Hahaha!

    Tapikan saya tak sukalah bra ada besi kat bawah ni. Walaupun katanya boleh mengampu supaya nampak comel aje 'harta' tu, saya tetap tak berapa suka nak pakai yang ada dawai besi macam ni!

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox