BERGADUH DI STADIUM LEPAS TU SAMBUNG PULAK DI FACEBOOK.

Assalamualaikum..



Setiap kali musim liga bolasepak kat malaysa ni
mesti ada je kes bergaduh kat stadium..
Naik menyampah pulak dengar .
Bukan takat menyampah tapi memalukan.
sebab sekarang ni kalau berita2 bergaduh macam ni
cepat sangat tersebar ke negara2 jiran kita.
kan memalukan namanya tu..

Setiap kali berlaku pergaduhan di stadium
orang mesti akan sentuh bab mentaliti..
yang ni kita pun tak boleh nak kata menteliti orang tu rendah
sebab kita pun kalau di provok dengan kata2 dan perbuatan yang kita
tak boleh terima , mentaliti kita pun jadi rendah jugak.
Bukan kat stadium je..kita sorang2 dok kat rumah pun,
tengok komen2 yang tak baik tentang kita di facebook dan laman sosial,
dah tentu kita pun meroyan..kan??



Sejak saya kecil lagi berita bergaduh di stadium ni saya dah dengar.
Bukan masa sekarang je..
tapi dulu berita tentang bergaduh ni keluar kat tv je.
keluar pun sekejap je dia tunjuk.
kat surat khabar pun susah nak keluar berita penyokong sama penyokong bergaduh.
jadi benda tu habis takat situ je..

Berbeza dengan sekarang ni..
Malam nya penyokong bergaduh di stadum..
tapi berlarutan sampai 2, 3 hari pergaduhan tu di facebook.
masing2  nak tunjuk bakat memaki hamun orang.



Tak rasa rugi ke bergaduh benda yang tak de penghujung ni?
tak tahu ke tahun depan akan ada lagi penyokong bergaduh di stadium..
jadi, pada penyokong2..tak payah la sambung bergaduh di facebook.

gaduh je kat stadium tu lepas tu balik rumah tidur lena.
esok lalui hari2 macam biasa.


sekian..
Previous
Next Post »

5 komen disini

Click here for komen disini
4 March 2016 at 13:19 ×

takde kerja cari keja, nk bergaduh huhu

Reply
avatar
paridah
admin
4 March 2016 at 15:47 ×

BUDAYA ALAF BARU ASSYIK NK BERGADUH JER KERJANYA HEH..HEH..

Reply
avatar
4 March 2016 at 17:19 ×

rasa lucu kan bila dok bergaduh gara kalah dan menang bola jak kan

Reply
avatar
Nadia Johari
admin
5 March 2016 at 22:37 ×

Hahhaha..biasalah orang macam tu..

Reply
avatar
7 March 2016 at 14:51 ×

tak suka betul tengok bola kalau ada gaduh gaduh ni.ingatkan takde dah kes gaduh ni..rupanya kembali semula.

Reply
avatar

sila tinggalkan komen anda...:) ConversionConversion EmoticonEmoticon

Thanks for your comment