Skip to main content

BANTU RAKAN DALAM KESUSAHAN TAPI UGUTAN YANG DITERIMA PASANGAN INI

Assalamualaikum...



Kalau time2 cam ni saya malas betul nak buka pintu...
Ada je orang dok helo2 kat pintu pagar pun saya buat tak tahu je..
bukan kita nak menyombong ke apa tapi
saya ni kadang2 tak sampai hati nak cakap.."tak nak la.."
saya rasa orang yang ada diluar pagar tu pun akan kecewa

Kadang2 tu kita dah cakap"tak nak" banyak kali
pun dia masih merayu2..
dah la panas terik, berpeluh2..
sedih tengok..
jadi nak mengelak kan rasa sedih, kecewa, terluka tu
baik la saya ni tak payah nak jenguk2, tak payah nak buka pintu.
duduk je dalam rumah senyap2.

Lagipun bahaya zaman sekarang ni..Kita ni buat baik dengan orang,
tak semestinya baik yang kita dapat.orang yang kita kenal pun boleh aniaya kita
ni kan pulak orang yang kita tak kenal.



macam kes yang jadi Viral kat facebook sekarang ni.
Tentang sepasang suami isteri yang membantu satu pasangan
lain yang dalam kesusahan ..
Mula2 cakap tak de duit , kena halau dari rumah sewa,
nak makan pun ada 1.70 je..
siapa tak sedih kan.lagi2 yang minta tolong tu kawan sekampung..

Kemudian pasangan suami isteri ni pun bawak la pasangan penipu
ni ke rumah diaorang.Bila dah dok sekali baru la
nampak kat mana pincang nya pasangan penipu ni.
solat nya tidak, kuat mencuri, kerja malas,
tau nya tidur dari pagi membawa ke malam..

kalau nak tahu cerita penuh nya klik kat sini

https://www.facebook.com/jastina.danishra/media_set?set=a.1060880083955927.1073741854.100001018357701&type=3&pnref=story

mana lah tahu kot2 korang pun pernah jadi mangsa 2 malaun ni.
Sebab khabarnya ramai yang dah kena...

  sekian...

Comments

  1. kong asam punye kawan..kawan camni mintak di jauhkan...parasit je ni hidup menumpang belas orang...pastu dah tak dapat siap ugut2...gile punye olang !!!

    ReplyDelete
  2. Klau lya memg x brani la nak bawa org lain pi umah lgi2 klau suami pi kja.
    Zaman skrg ni bukan blh percya dgn org lgi2 yg minta simpati

    ReplyDelete
  3. ayoyo punya baik siap tumpangkn rmh utk dorg..huii klu sy idak laa nk jd baik tlg org smpi tahap mcm tu...zmn skrg mmg kena berpada² buat baik..hurm entah la kan.. -.-'

    ReplyDelete
  4. jenis2 yg mcm ni lah org yg betul2 perlu bantuan tak dihiraukan masyarakat =.=






    JOM TENGOK LEBIH 100 BARANG2 KECANTIKAN DENGAN HARGA YG MURAH DAN PASTINYA ORIGINAL !
    https://www.facebook.com/produkkecantikanMG/posts/1726936100868945:0

    JANA PENDAPATAN PASIF DENGAN BLOG ANDA
    http://melangkaugarisan.blogspot.my/2016/01/jana-pendapatan-pasif-dengan-afflifycom.html

    ReplyDelete
  5. Niat kita baik nak menolong akhirnya memakan diri sendiri. Kalau terkena macam ni, tak tahulah nak kata lagu mana lagi!

    Buat sakit hati aje!

    ReplyDelete
  6. MCM2 CARA LA NI ORG NK HIDUP MUDAH DGN MENIPU...MESTI BERHATI-HATI JAGA DIRI,

    ReplyDelete
  7. Macam tu punya manusia pun ada ek. Tak tahu diuntung, buat onar pulak dia.

    Moga mereka berubah hendaknya

    ReplyDelete
  8. pergh.. ni mmg jenis kulit tenggiling ni tebal benar tatau malu..
    aiyaaark..

    ReplyDelete
  9. uish baru habis baca yang akak kasi kat link.. seramnyaaa la hai dunia skrang ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …