Skip to main content

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK PERAK 2016

Assalamualaikum...



Sedang menonton bolasepak Liga super 2016 .Perlawanan melibatkan pasukan Perak.Ini perlawanan pertama dan harapnya ada kejayaan untuk pasukan Perak pada musim 2016 ni.

Bagi penyokong2 pasukan Perak dah tentu nak tahu senarai pemain yang beraksi di Liga Super 2016 kali ni.Ini saya sertakan senarai pemain bola sepak Perak musim 2016.:-



No. Posisi Pemain

1 GK Muhammad Syazani Mat Puat
2 GK Mohd Zamir Selamat
3 GK Mohd Hafizul Hakim Khirul Nizam
4 DF Mohd Rafiq Faeez Mohd Fuad
5 DF Muhd Arif Ismail
6 DF Mohd Syazwan Mohd Roslan
7 DF Nazirul Naim Che Hashim
8 DF Thiago Junior Aquino
9 DF Mohamad Hisyamudin Mohamed Sha'ari
10 DF Amirul Azahan Aznan
11 MF Mohd Nasir Basharuddin (Kapten)
12 MF Mohamad Hafiz Ramdan
13 MF Muhammad Ridzuan Azly Hussham
14 MF Ahmad Sukri Abdul Hamid
15 MF Nurridzuan Abu Hassan
16 MF Mohd Nor Hakim Isa
17 MF Mohd Fikri Sudin
18 MF Mohd Raffi Nagoorgani
19 MF Ahmad Khairil Anuar Ahmad Zamri
20 MF Muhammad Firdaus Saiyadi
21 MF D. Kenny Pallraj
22 FW Khairul Ashraf Sahizah
23 MF Vokhid Shodiev (Bunyodkor - Uzbekistan)

Senarai Pemain Import

Ellias Oliveira (Brazil)
Eric Lewis (Liberia)

sumber:panduanmalaysia.com




Sekian..


Comments

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …